رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشگین شهر خبر داد:

قابلیت‌های مشگین شهر در تبدیل‌شدن به قطب ژئوتوریسم کشور

1398/09/07 - 13:13 - کد خبر: 7912 نسخه چاپی

نصر: رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر گفت: به واسطه آثار متعدد زمین‌شناسی، این شهرستان قابلیت تبدیل‌شدن به قطب ژئوتوریسم کشور را دارد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، ایمانعلی ایمانی در گفت‌وگویی اظهار کرد: طبیعت شهرستان مشگین شهر برخوردار از جاذبه‌های متعددی است که به مانند یک موزه بزرگ زمین‌شناسی مورد توجه است.

وی افزود: ژئو پارک شیروان دره، دره تنگ، دره کپز، دره ساربانلار، دره گندیمان از ژئوسایت‌های مهم شمال‌غرب ایران محسوب می‌شوند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر با اشاره به برگزاری تورهای ژئوتوریسم از معرفی ژئو سایت و ژئومورفوسایت‌های گستره جغرافیایی شهرستان مشگین شهر خبر داد و تاکید کرد: ژئوتوریسم شاخه جدید گردشگری و متمرکز بر پدیده‌های زمین‌شناسی است.

وی ادامه داد: ژئوتوریسم بر نگهداری و حمایت از ابعاد پنج گانه اساسی ویژگی‌های جغرافیایی یک ناحیه یعنی محیط، فرهنگ، زیبایی، علم و آموزش و بهزیستی مردم محلی تاکید دارد و نقش ویژه‌ای در حفظ توانمندی‌های جوامع محلی ایفا می‌کند.

ایمانی با اشاره به نقش مهم این پدیده‌ها در جلب و جذب گردشگر و توسعه پایدار روستایی شهرستان مشگین شهر گفت: تبلیغ و معرفی این جاذبه‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

قابلیت‌های مشگین شهر در تبدیل‌شدن به قطب ژئوتوریسم کشور نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار