گزارش نصر از بررسی اساسنامه شرکت ورزشی باشگاه شهرداری تبریز:

تنش در شورا / اساسنامه شرکت ورزشی باشگاه شهرداری تبریز تصویب شد 

1401/08/08 - 15:11 - کد خبر: 79096 نسخه چاپی

نصر: شهردار کلانشهر تبریز گفت: یکصد هزار متر مربع اراضی ورزشی داریم که متاسفانه در 4 سال گذشته از بین رفته اند، پیشنهاد ما برای سال آینده ایجاد مکان های ورزشی در 16 نقطه شهری است.

به گزارش نصر، صبح امروز یکشنبه 8 آبان در جلسه علنی شورای شهر تبریز مصوبه کمیسیون ورزش و جوانان شورا در خصوص لایحه شهرداری با موضوع اساسنامه شرکت ورزشی باشگاه شهرداری تبریز بررسی شد. 
"پرویز هادی" رییس کمیسیون ورزش با اعلام اینکه موضوع ورزش موضوع کل جامعه است، گفت: از ابتدای شورای دور ششم برای ایجاد باشگاه شهرداری و سازمان ورزش از شورا رای گرفتیم و اکنون بعد از یک سال به این مرحله رسیده ایم. 
هادی در ادامه با اشاره به شورای دور پنجم گفت: ظلمی که آقای "فرج قلی‌زاده" که در بحث ورزشی در شورا انجام داده را چنگیز خان مغول نکرده است! 
وی افزود: متاسفانه در پنج سال گذشته نه تنها یک متر فضای ورزشی اضافه نشده که هیچ بلکه ظرفیت های موجود نیز نابود شدند اما قبلا که سازمان ورزش وجود داشت نظارتی هم بود و به حال خود رها نکرده بودند.
هادی گفت: امروز با همت همکاران شورا و شهردار بحث ورزش را بطور جد پیگیری کردیم و سلسله مراتب نامه های موافقت موجود است.
وی اظهار داشت: در رابطه با باشگاه ورزشی شهرداری نیز مراحل طی شده و اکنون به مرحله تصویب شورای شهر رسیده است که یک موضوع مهمی است و در تاریخ ثبت خواهد شد.
رییس کمیسیون ورزش شورای شهر تبریز خطاب به اعضای شورا، گفت: اعضای شورا کمک کنند تا امروز اساسنامه شرکت باشگاه ورزشی شهرداری تصویب شود. 
وی با بیان اینکه بجای اینکه آقای "یوسف زاده" نماینده حقوقی شورا طرف ما باشند، گفت: در کشتی نشسته و چشم کشتی بان را در می آورند!
در ادامه "روح اله دهقان‌نژاد" درباره کلیت اساسنامه تصریح کرد: در این رابطه نظر کمیسیون تحقیق و نظارت فعلا مشخص نشده است.
وی ادامه داد: آقای هادی به مواردی که گفتند اگر می‌خواهند رای بدهیم من هم حاضرم رای مثبت بدهم اما مطالبی که گفتند در این مصوبه نیست و موضوع دیگری است.
وی افزود: در کمیسیون به تصمیم نهایی نرسیدیم که رای بدهیم یا نه اما اگر اینکه هیئت رئیسه می‌خواهد امروز رای بگیرد نیاز است تا مطالبی که در کمیسیون تحقیق مطرح شده است را بیان کنیم.
وی در ادامه نظرات کمیسیون تحقیق و نظارت را بیان کرد.
دهقان نژاد اظهار داشت: تمامی صحبت هایی که آقای هادی بیان کردند تمام مطالب نیست.
وی افزود: نیاز است در این اساسنامه از قهرمانان تبریزی حمایت کنیم و به جوانان و نونهالان توجه ویژه‌ای داشته باشیم. 
وی خطاب به شهردار گفت: در نظر داشته باشید که اگر این شرکت تشکیل یابد به مالیات های زیادی نيز برخورد خواهیم کرد. 
وی در پایان با اعلام اینکه هیچ یک از اعضای شورا با ورزش مشکلی ندارند، اظهار کرد: در موضوع شرکت سهامی خاص، باید سه نفر نیز فرد حقیقی باشند.
سپس هادی ادامه داد: در این اساسنامه صد در صد سهام تا 4 سال آینده از آن شهرداری است. 
وی افزود: اکنون که آقای قلی زاده هیچ سمتی در شورا ندارد، در تلاش است و به وزارت کشور رفته و بر علیه این مصوبه تلاش می کند، اگر ایشان برای حرف هایشان مدرک دارند ارائه کنند. 
سپس "محمدحسن اسوتچی" در پاسخ به اظهارات هادی گفت: این موضوعی که آقای هادی درباره آقای قلی‌زاده گفتند نظر اعضای شورای پنجم بود و مصوب شورا در آن زمان بوده و این مصوبه در آن زمان تمامی مراحل خود را بصورت قانونی طی کرده است. 
وی اظهار کرد: در شورای سوم و چهارم همان تیم فوتبال حرفه ای هزینه بالایی را برای شهرداری تحمیل کردند.
وی افزود: بالای 15 سال آقای سهرابی در مدیریت سازمان بودند که حداقل از تیم های محله ای استفاده نکردند. 
اسوتچی اظهار کرد: در شورای سوم 25 میلیارد و در شورای چهارم تیم ماشین سازی 15 میلیارد در این رابطه حیف و میل شده است، همین 40 میلیارد اگر به میادین هزینه می‌شد وضعیت اکنون این نبود. 
در این بین تنش بین اسوتچی و هادی آغاز شد، هادی از اسوتچی خواست اگر در رابطه با مبلغ 25 میلیارد مدرک دارد ارائه کند.
در ادامه "شهرام دبیری" بعنوان موافق این مصوبه گفت: در ارتباط با سازمان و شرکت ورزشی شهرداری مصوب کردیم که تشکیل یابد و وزارت کشور و استاندار این را تایید کرده است، اکنون وزارت کشور اعلام کرده اساسنامه این مصوبه را تصویب و به وزارت کشور ابلاغ کنند. 
وی ادامه داد: شرکت سهامی خاص در چهارچوب اختیاراتی که دارد می‌تواند فعالیت کند.
وی خطاب به هادی و اسوتچی گفت: در ارتباط با آقای قلی‌زاده شورای قبلی هیچگونه مصوبه ای درباره برچینی ورزش نداشت و تنها هیئت تطبیق و نظارت مخالفت کرد. 
سپس "یعقوب هوشیار" گفت: همه اعضا در حوزه ورزش دغدغه دارند و این به ضرورت امر اذعان می‌کند. 
وی خاطرنشان کرد: ای کاش یک تحلیل آماری در این رابطه داشته باشیم، در رابطه با آمار ها، آمار آسیب های اجتماعی را جویا شوید؛ نمی‌توانیم واقعیت ها را پاک کنیم. 
وی با بیان اینکه تمام تلاش های ما در حوزه زیرساخت برای انسان ها است، گفت: شخصا با تیم داری شهرداری تبریز مخالفم، اکنون بیایید اگر در گذشته خطایی رخ داده آن را باهمفکری حل کنیم. 
شهردار اضافه کرد: بار ها جلسات مختلفی در وزارت کشور برای ارائه راهکار این مسائل صورت گرفته و نهایتا در 19 مهر ماه نامه ای ارسال شده است و اعلام کرده اند که با اعمال برخی تغییرات موافق هستند.
هوشیار ادامه داد: این موضوع را سه ماه است که در دستور کارمان قرار دادیم، این مصوبه را شهرداری مشهد مقدس با دو فوریتی در عرض سه روز به تصویب رساند، کاری که ما بعد از سه ماه انجام می دهیم را آن ها سه روزه به تصویب رساندند.
وی تاکید کرد: ورزش یک چرخه است و نمی‌توانیم به آن نگاه بخشی داشته باشیم، جوانی که می‌خواهد المپیکی شود باید روزانه 7 ساعت فعالیت ورزشی داشته باشد که این فعالیت باید در بستر ورزشی صورت بگیرد، اگر زمینه و بستری برای ورزش کردن نباشد جوان هم امکان فعالیت روزانه 7 ساعت را نخواهد داشت. 
وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم در فوتبال حرفی برای گفتن داشته باشیم باید باشگاه داشته باشیم. 
هوشیار در ادامه ضمن فعالیت حوزه ورزشی در سایر کلانشهر ها، خبر داد: هفته گذشته وزارت کشور به شهرداری ارومیه مدیریت و تیم داری تیم والیبال را ابلاغ کرده است. 
وی افزود: یکصد هزار متر مربع اراضی ورزشی داریم که متاسفانه در 4 سال گذشته از بین رفته اند، پیشنهاد ما برای سال آینده ایجاد مکان های ورزشی در 16 نقطه شهری است. 
سپس"احد صادقی" دیگر. عضو شورای شهر تبریز گفت: اکنون در کشور ما تیم های پرسپولیس و استقلال مورد اتهام هستند چرا که هزینه آن ها از بیت المال است. 
وی تأکید کرد: اگر تمامی مطالبی که آقای هادی بیان می‌کنند را بر روی کاغذ بیاورند 13 رای مثبت دارند، اما اینجا تشک کشتی نیست و جلسه منطق است، همه ما می‌خواهیم صد درصد به ورزش کمک کنیم. 
وی افزود: این ها حمایت از ورزش نیست و آینده این را نشان خواهد داد. 
سپس دبیری پیشنهاد اصلاحی برای مواد اساسنامه را مطرح کرد، "رسول برگی" در این فرصت اعلام کرد بهتر است بصورت مواد به مواد اساسنامه شرکت ورزشی باشگاه شهرداری را به رای بگذاریم. 
ابتدا "احد صادقی" در ماده 1 پیشنهادی را ارائه کرد که دبیری ایرادی گرفته و این پشنهاد رد کرد؛ ماده یک به همان شکل قبلی رای آورد. 
در رابطه با ماده دو رشیدی پیشنهاد اصلاحی خود را ارائه کرد، سپس بابائی اقدم با اشاره به ماده 2 اساسنامه اعلام کرد تا بند 16 مشکلی وجود ندارد. 
دهقان نژاد در رابطه با بند 4 نظر اصلاحی کمیسیون تحقیق و نظارت را اعلام کرد و این به اتفاق آرای اعضا تصویب شد، بعد از اعمال نظرات اصلاحی در ماده دو، تا بند 16 رای آورد. 
در بند 22، پیشنهاد اصلاحی  رشیدی رای نیاورد. 
شهردار در این بین اعلام کرد: منظور از تیم داری، تیم داری در لیگ ها نیست. 
در نهایت این صورت جلسه پس از دو ساعت بحث و بررسی به تصویب شورای شهر رسید. 
انتهای پیام/
تنش در شورا / اساسنامه شرکت ورزشی باشگاه شهرداری تبریز تصویب شد  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار