رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات شورای شهر تبریز

مفهوم فناوری نهادینه نشده است/ تشکیل کمیسیون فاوا در راستای توسعه هوشمندسازی 

1401/08/08 - 12:15 - کد خبر: 79062 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات شورای شهر تبریز گفت: اولین قدم شورا در حوزه فناوری، تصویب تشکیل کمیسیون فناوری بود که در این زمینه با دعوت از کارشناسان و مشاوران این حوزه از ظرفیت های این افراد استفاده شود.

به گزارش نصر، سیدکاظم زعفرانچی با حضور در دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی افزود: متاسفانه شهرداری تبریز یک ساختمان مناسب در رابطه با موضوع دیتا سنتر ندارد چون در جامعه کنونی هنوز مباحث آی‌تی و فناوری نهادینه نشده است.
زعفرانچی‌لر ابراز کرد: موضوع فناوری در جامعه بدنه اجرایی کشور که منفک از بدنه علمی است، پذیرفته شده نیست  و خیلی عقب مانده است.
وی تصریح کرد: در جامعه ای که رنگ کردن جداول شهری توسط فرچه های دستی است، یعنی اعتنایی به شرکت های دانش بنیان نمی شود و فضا برای پژوهشگران ‌‌نخبگان وجود ندارد.
زعفرانچی‌لر تاکید کرد: امروزه دو سوم‌ بودجه شهرداری باید صرف فناوری ‌و هوشمند سازی شهر شود و  درنهایت از همان راه سرمایه گذاری با مدیریت زمان و با مدیریت آلودگی هوا و سیمای بصری شهر به راحتی در آمدزایی شود.
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات شورای شهر تبریز گفت: در لایه های مدیریتی هنوز مفهوم فناوری برای انها نهادینه نشده است.
زعفرانچی‌لر افزود: با توجه به این که در حوزه فناوری و هوشمندسازی بروز رسانی زیادی نشده بود پیشنهاد دادیم تا چارت اجرای سازمان فاوا بروز شود چرا که حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری در این سازمان برنامه ریزی و اجرا می شود.


وی ادامه داد: به منظور تکمیل پروژه 270 کیلومتری فیبر نوری در تبریز هر روز حدود دو کیلومتر از این پروژه کار می شود و در حال حاضر نزدیک به 30 کیلومتر از این طرح انجام شده است. اگر شهرداری بتواند مسائل اجرایی این پروژه را در دست بگیرد، موفق تر خواهد بود.
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات شورای شهر تبریز گفت: در حال حاضر حوزه فناوری اطلاعات اهمیت زیادی دارد بنابراین شهرداری تبریز با تفاهم نامه ای سوله های 700 متری پارک فرهنگی و تاریخی باغشمال را با عنوان کارخانه نوآوری در اختیار شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری قرار می دهد.
زعفرانچی افزود: حوزه هوشمندسازی در تبریز فضای بزرگی است و به تبع آن مسایل مالی، خلاهای قانونی، اختیارات ناکافی و مشکلات آماری مواردی است که در این حوزه تاثیرگذار است.
وی گفت: اگر بهبود چارت سازمان فاوا، پروژه فیبر نوری و هوشمندسازی پیش رو اتفاقات مفیدی در سال آینده در حوزه دانش بنیان اتفاق خواهد افتاد.
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات شورای شهر تبریز ادامه داد: خوشبختانه شهردار جدید سه قرارگاه در این زمینه ایجاد کرده که امیدواریم با برگزاری مستمر جلسات در این قرارگاه ها تا سال آینده تا حدودی در مسیر کاربردی قرار گیرند. 
زعفرانچی افزود: برای مثال یکی از مواردی مطرح شده در قرارگاه هوشمندسازی، چگونگی بازیافت پسماند است که البته بخشی از این موضوع به فرهنگ سازی برمی گردد.
وی گفت: با شرایط موجود در تبریز شاید بتوانیم 5 تا 10 درصد اقدامات مورد نیاز در حوزه فناوری اطلاعات را پیش ببریم.
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات شورای شهر تبریز افزود: در حال حاضر بودجه در دست کسانی است که توسعه حوزه فناوری و دانش بنیان را ضروری نمی دانند و افرادی هم که این حوزه را ضروری می دانند بودجه ای برای انجام فعالیت ها ندارند بنا بر این این عدم تناسب مشکلاتی را در این حوزه به وجود آورده است ولی با این وجود تلاش می کنیم اقدامات موثری در این حوزه انجام شود.
انتهای پیام/
مفهوم فناوری نهادینه نشده است/ تشکیل کمیسیون فاوا در راستای توسعه هوشمندسازی  سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار