وزیر آموزش و پرورش:

دشمن می‌خواهد بین دانش‌آموزان و نسل شهدا فاصله ایجاد کند

1401/08/08 - 11:47 - کد خبر: 79049 نسخه چاپی

نصر: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دشمن می‌خواهد جوانان و نوجوانان را از معنویت و اخلاق دور کند گفت:دشمن درصدد است که بین دانش‌آموزان و نسل شهدا فاصله ایجاد کند.

به گزارش نصر، یوسف نوری روز یکشنبه در مراسم یادبود حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) شهید نوجوان محمدرضا کشاورز که در دبیرستان شاهد سید احمد خمینی شیراز محل تحصیل این شهید برگزار شد؛ با بیان اینکه امام (ره) بر توسعه نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش تاکید بسیاری داشتند، اظهار کرد: امام خمینی (ره) با اینکه خودشان رهبر انقلاب بودند اما دانش‌آموز شهید فهمیده را رهبر خود می‌دانستند و می‌توان گفت نهال انقلاب شکوهمند اسلامی با خون شهیدانی مانند محمدرضا کشاورز آبیاری و به درخت تناوری تبدیل شد؛ درختی که ریشه آن عمیق‌تر خواهد شد تا هیچ گزندی نبیند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز هم با وجود با وجود تحریم‌های بسیار از سوی دشمنان توانستیم با تاسی از شهیدان به پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه‌های گوناگون برسیم.
نوری اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید ، راه صد ساله را یک شبه پیمودند و رشد ما به واسطه این فرهنگ است که در عرصه سلول‌های بنیادی، در نانو و یا در تولید بنزین حرفی برای گفتن داریم؛ این در حالیست که دشمنان درصدد هستند دانش‌آموزان کشور را از علم و دانش دور کنند تا نتوانند قله‌های علم و فناوری را فتح کنند.
وی با بیان اینکه دشمنان با امپراطوری ظالمانه رسانه‌ای خود قصد دارند انقطاع فرهنگی بین این نسل و نسل شهدا ایجاد کنند، بر ضرورت تکریم مقام شهدا و ایجاد ارتباط بین دانش‌آموزان با شهدا تاکید کرد و گفت: دانش‌آموزان باید در مسیر اهل بیت (ع) گام بردارند و سیره اهل بیت (ع) و شهدا را سرلوحه و الگوی زندگی خود قرار دهند.
وزیر آموزش و پرورش با اعتقاد به اینکه دشمنان می‌خواهند جامعه‌ای بی‌توجه به فرهنگ و دین داشته باشیم، گفت: موفقیت و پیشرفت‌های کشور به دلیل برخورداری از انسان‌های عالم متدینی است که عمر خود را در این مسیر گذاشته‌اند.
وی با بیان اینکه شهدای هسته‌ای ما انسان‌های متدینی بودند، گفت: دشمن می‌خواهد جوانان و نوجوانان را از اخلاق و معنویت دور کند و یکی از مظاهر این اقدام دشمن،ترویج بی‌احترامی در جامعه است.
این مراسم با حضور استاندار فارس، مدیرکل آموزش و پرورش و خانواده این شهید برگزار شد.
غروب روز چهارشنبه (۴ آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۳ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و ۲۶ نفر را مجروح کرد.
در حادثه اخیر حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در شیراز سه تن از دانش آموزان در کنار تعدادی دیگر از هموطنان به شهادت رسیدند.
انتهای پیام/
دشمن می‌خواهد بین دانش‌آموزان و نسل شهدا فاصله ایجاد کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار