دستور بانک مرکزی به بانک‌ها/

اگر مشتری بدهی را نداد از حساب و اموال نزد بانک برداشت شود

1401/08/07 - 11:10 - کد خبر: 78945 نسخه چاپی

نصر: بانک مرکزی ابلاغ کرد: قراردادهای تسهیلات بانکی به‌صورتی تنظیم شود که به بانک‌ها این اختیار داده شود تا در صورت سررسید و عدم پرداخت مطالبات مستقیم بانک از مشتری، بدهی از حساب‌های انفرادی، اموال و اسناد او و ضامنش نزد بانک برداشت شود.

به گزاش نصر، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای که دوم آبان ماه به بانک‌ها ابلاغ کرده است تأکید دارد: قراردادهای تسهیلات بانکی به‌صورتی تنظیم شود که به بانک‌ها این اختیار داده شود تا در صورت سررسید و عدم پرداخت مطالبات مستقیم بانک از مشتری، بدهی از حساب‌های انفرادی، اموال و اسناد او و ضامنش نزد بانک برداشت شود.
تغییر جدید در قراردادهای تسهیلات بانکی به دادنامه قطعی دیوان عدالت اداری درباره مفاد آیین‌نامه وصول مطالبات غیرجاری موسسات اعتباری (ریالی و ارزی)مربوط می‌شود.  
در ادامه بخشنامه بانک مرکزی آمده است: از این پس، قراردادهای اعطای تسهیلات بانکی را به‌گونه‌ای منعقد کنند که مشتری (حسب مورد مستاجر، جاعل، فروشنده، عامل و ...) و ضامن و یا ضامنین با شرط ضمن عقد به‌طور غیرقابل رجوع به موسسه اعتباری اختیار دهند که هرگونه مطالبات مستقیم خود را پس از سررسید و در صورت عدم پرداخت، از موجودی قابل برداشت هر یک از حساب‌های انفرادی مشتری و یا ضامنین (ریالی و ارزی)، اموال و اسناد آنان نزد موسسه اعتباری راسا و بدون  نیاز به حکم قضایی یا اجرایی برداشت کرده و به حساب بدهی مشتری منظور کنند.  
 

همچنین تأکید شده: مشتری، ضامن و ضامنین در صورت اقدام موسسه اعتباری به شرح یاد شده حق هرگونه اعتراض و طرح دعوی را از خود سلب می‌کنند.  
انتهای پیام/
 اگر مشتری بدهی را نداد از حساب و اموال نزد بانک برداشت شود خبرگزاری تسنیم

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار