رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور:

باید شفاف عمل کنیم/ تثبیت جایگاه کارشناسان رسمی نظام مهندسی در کشور

1401/08/04 - 17:01 - کد خبر: 78792 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: شفافیت هم در وزارت راه و شهرسازی و هم در عملکرد خودان باید مشخص شود؛ در همین راستا سامانه یکپارچه ای در این خصوص در دست طراحی داریم که به زودی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش نصر، حمزه شکیب صبح امروز در سومین همایش سراسری کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی ساختمان ماده 27 در هتل شهریار تبریز با اشاره به جایگاه سازمان نظام مهندسی در کشور تاکید کرد: در حال حاضر جامعه 600 هزار نفری خانواده نظام مهندسی ساختمان کشور دارای جایگاه ویژه اجتماعی هستند ولی باید برخی رویکردها بازتعریف شوند.
شکیبا اذعان داشت: رویکرد دستگاه های مختلف در تعامل با سازمان نظام مهندسی ساختمان نیزا به بازنگری دارد در این بازنگری باید بازتعریفی از روابط بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و مجموعه هایی همچون وزارت کشور، شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی مد نظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به عملکرد درونی خود نیز نیاز به بازتعریف عملکردها دارد؛ هدف اصلی  در این بازتعریف ها رسیدن به شان و جایگاه واقعی مهندسان در کشور است.
شکیب ادامه داد: ما یک مهندس هستیم و آرامش را برای مردم فراهم می کنیم، در واقع کار ما یک هنر است که در قالب خلاقیت هایمان به ساختمان تبدیل کرده و آرامش را به خانواده ها به ارمغان می آوریم.
وی خطاب به مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: لازم است درون خانواده سازمان انسجام داشته باشیم و هدف مان هم معرفی خلاقانه و در شان نظام مهندسی به جامعه است.

بازتعریف ارتباط با سرمایه گذاران
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه با اشاره به ضرورت بازتعریف ارتباط مهندسان با سرمایه گذاران و مالکان اظهار داشت: نحوه ارتباط به سرمایه گذاران و مالکان باید به گونه ای باشد که آنان احساس کنند از آورده شان سود برده اند.
وی ادامه داد: این سود بردن باید واقعی باشد و سرمایه گذاران این را احساس کنند بی شک فعالیت ما بدون سرمایه گذاران و مالکان معنا ندارد.
شکیب در ادامه با اشاره به قسم خوردن مهندسان برای پیاده سازی دانش شان اظهار داشت: همه تلاش می کنیم چنین نگاهی را به دستگاه های دیگر نیز انتقال دهیم ما نمی خواهیم منتظر گذر زمان باشیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: خوشبختانه با تغییرات مدیریتی صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی کشور شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
وی در ادامه اصلاح بندهای قانونی را یک ضرورت اجتماب ناپذیر خواند و اذعان داشت: جلسات متعددی با حضور اعضای کمیسیون عمران و شهرسازی مجلس شورای اسلامی برگزار شده است که خوشبختانه خروجی های بسیار مهم و ارزشمندی داشته است.

باید شفاف عمل کنیم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که در جمع مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی در تبریز سخت می گفت؛ با اشاره به موضوع شفافیت تاکید کرد: شفافیت هم در وزارت راه و شهرسازی و هم در عملکرد خودان باید مشخص شود؛ در همین راستا سامانه یکپارچه ای در این خصوص در دست طراحی داریم که به زودی راه اندازی خواهد شد.
وی در ادامه به موضوع ماده 27 قانون اشاره کرد و افزود: کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی ساختکان باید به جایگاه واقعی خود برسند.
شکیب وجود برخی ابهام ها در متن این قانون را دلیل بی توجهی به اجرای آن از سوی دستگاه ها خواند و تصریح کرد: وجود کلمه دستگاه ها " می توانند" از کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی بهره ببرند موجب بروز برخی تفسیرهای دیگر شده است که امیدواریم با اصلاح آن شاهد تحقق جایگاه واقعی این کارشناسان در کشور باشیم.
وی در پایان تاکید کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور پیگیری می کنیم موضوع آموزش است که در این راستا نیز سامانه یکپارچه ای طراحی و آماده ارایه به همکاران است.
گزارش نصر می افزاید، سومین همایش سراسری کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی ساختمان ماده 27 به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی در هتل شهریار تبریز برگزار شد.
انتهای پیام/
باید شفاف عمل کنیم/ تثبیت جایگاه کارشناسان رسمی نظام مهندسی در کشور نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار