خبر/

اقدام جدید آلمان در حمایت از اغتشاشات ایران

1401/08/04 - 15:17 - کد خبر: 78778 نسخه چاپی

نصر: وزیر خارجه آلمان اعلام کرد محدودیت‌های ورود به این کشور برای ایران را فراتر از بسته تحریمی اتحادیه اروپا که پیش‌تر اعلام شده بود، تشدید می‌کند.

به گزارش نصر، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان اعلام کرد برلین محدودیت‌های ورود به آلمان برای ایرانی‌ها را فراتر از بسته تحریمی اتحادیه اروپا که پیش‌تر در واکنش به «وضعیت حقوق‌ بشر» در ایران اعلام شده بود، تشدید می‌کند.
به گزارش رویترز، طبق بیانیه‌ منتشر شده از سوی وی، در آینده روادید ملی برای دارندگان گذرنامه‌های ماموریت و دیپلماتیک تنها در صورت لزوم صادر خواهد شد و محدودیت‌های بیشتر ورود بر اعضای سازمان‌های ایرانی فهرست شده توسط اتحادیه اروپا اعمال خواهد شد. 
وزیر خارجه آلمان همچنین در رشته توییتی ضمن طرح ادعاهای بی‌اساس ضد ایرانی، در ادامه حمایت مقامات غربی از اغتشاشات اخیر در ایران مدعی شد نمی‌توان روابط را به روال معمول با ایران ادامه داد و از محدودیت‌های بیشتر و تطبیق آن با آنچه وضعیت کنونی خواند، خبر داد. 
بائربوک در این خصوص اعلام کرد: ما در حال آماده‌سازی تحریم‌های بیشتر حقوق بشر اتحادیه اروپا و بررسی فهرست بستگان افراد مسئول (نقض ادعایی حقوق بشر) هستیم. در سطح ملی، روادید را برای دارندگان گذرنامه‌های رسمی محدود خواهیم کرد و و ورود را برای اعضای سازمان‌های فهرست شده در اتحادیه اروپا دشوارتر خواهیم کرد. 
وی افزود: در حال تعلیق قالب‌های گفت‌وگوی دوجانبه موجود، بررسی انتقادی معدود ابزارهای باقیمانده در روابط تجاری و مالی و کاهش حضور میانجی‌های فرهنگی در ایران هستیم. 
پیش‌تر هم اتحادیه اروپا در حمایت از اغتشاشات در ایران، تحریم‌هایی را علیه عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات ایران، پلیس امنیت اخلاقی و بخش سایبری سپاه پاسداران اعمال کرد. فهرست تحریمی اتحادیه اروپا در این ارتباط، ۱۱ مقام ایرانی و چهار نهاد را شامل می‌شد که مشمول ممنوعیت روادید اتحادیه اروپا و مسدود شدن دارایی‌ها می‌شوند. 
طبق بیانیه اتحادیه اروپا، با احتساب تحریم‌های مذکور، تحریم‌های حقوق بشری بروکسل علیه ایران در مجموع شامل ۹۷ فرد و هشت نهاد می‌شود. 
اتحادیه اروپا اخیراً نیز قطعنامه‌ای را در خصوص اوضاع داخلی ایران صادر کرد که با واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران روبرو شد و این قطعنامه را مردود و بی ارزش خواند و گفت: ایران بر اساس احترام و منافع متقابل، آماده تعامل دوسویه با تمامی طرف‌هاست، اما در برابر هرگونه تلاش برای اعمال فشار یا توسل به اقدامات محدود کننده علیه مردم ایران، قاطعانه ایستاده و پاسخ متقابل و متناسب خواهد داد.
آمریکا، انگلیس و کانادا هم پیش از این و در پی اغتشاشات اخیر در ایران، تحریم‌هایی را به همین بهانه علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند. 
در واکنش به این اقدامات ضد ایرانی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه، چهارم آبان) در بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادها در حوزه اتحادیه اروپا خبر داد.
در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قواعد مرتبط و‌سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، نهادها و اشخاصی در حوزه اتحادیه اروپا را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم و خشونت و نفرت پراکنی که موجب اغتشاش، خشونت، اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر علیه ملت ایران گردیده، تحت تحریم قرار می‌دهد. (جزئیات بیشتر).
پایان پیام/
اقدام جدید آلمان در حمایت از اغتشاشات ایران خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار