مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی؛

امنیت زیرساخت‌ های سایبری در استان بیش از ۸۵ درصد است

1401/08/04 - 15:02 - کد خبر: 78775 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر و بر اساس برآوردهای صورت گرفته، امنیت زیرساخت‌های سایبری این استان در مقابله با تهدیدات بیش از ۸۵ درصد است.

به گزارش نصر، محمد بیگ روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، تعامل نزدیک و فشرده با دستگاه های اجرایی دولتی و غیردولتی و نیز نهادهای نظامی و غیرنطامی را جزو اولویت های اداره کل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: بر همین اساس سیاست های ابلاغی با تعاملات لازم به دستگاه ارایه و عملیاتی می شود.
وی قرارگاه سایبری را یکی از پنج قرارگاه پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی همراه با قرارگاه های شیمیایی، پرتوی، زیستی و مردم محور بیان کرد که به رغم راکد ماندن قرارگاه سایبری در گذشته، هم اکنون فعال شده و با قدرت و هماهنگی با دانشگاه های مختلف استان به رسالت های محوله عمل می کند.
بیگ با اشاره به اینکه در عصر ارتباطات و اطلاعات موضوع پدافند غیرعامل امری اجتناب ناپذیر و بسیار محوری است، اظهار داشت: در این رابطه نوع حملات دشمنان از تهاجمات سنگین و نظامی به سمت حملات نرم و سایبری سوق داده شده است که برای مقابله با این تهدیدات و کسب اقتدار پایدار ملی، توجه به پدافند غیرعامل ضرورت انکار ناپذیر است.
وی از تشدید حملات سایبری طی ماه های اخیر خبر داد و با بیان اینکه تامین امنیت شبکه های داخلی یکی از کارکردهای مهم قرارگاه سایبری است، یادآور شد: هدف این قرارگاه در وهله اول احصای تهدیدات و سپس شناسنامه دار کردن سایبری آذربایجان شرقی است.
بیگ حوزه فعالیت اداره کل پدافند غیرعامل را حاکمیتی خواند و با اشاره به اینکه این مجموعه ذیل ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت می کند، گفت: ارتقای امنیت در حوزه های جنگ غیرنظامی جزو رسالت های اصلی ماست و تمامی دستگاه های متولی باید ظرفیت های خود را در این زمینه افزایش دهند.
وی از تهیه و تدوین طرح جدید پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی برای بازنگری طرح جامع قبلی خبر داد که با موافقت استاندار مواجه شده و به عنوان پایلوت کشوری قرار است به مورد اجرا گذاشته شود که هدف اصلی آن پیوست هوشمندسازی بوده و پایگاه های دانش در کنار پایگاه داده ها در آن تعریف شده است تا به این طریق تصمیمات هوشمندانه برای توسعه سرمایه گذاری های اقتصادی در استان اتخاذ شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی برگزاری برنامه های مختلف و متنوع در قالب همایش های توجیهی و آموزشی، برپایی نمایشگاه های عکس و اجرای برنامه های آموزشی ویژه عموم و مدیران ادارات را از جمله برنامه های این مجموعه برای هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل بیان کرد.
به گزارش ایرنا، چهارم تا ۱۱ آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
برنامه‌های هفته نکوداشت پدافند غیرعامل در سال جاری با شعار «برای مردم؛ پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکردها» در چهار سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری برگزار می‌ شود.
انتهای پیام/
امنیت زیرساخت‌ های سایبری در استان بیش از ۸۵ درصد است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار