دادستان کل کشور:

ملاقات با مردم جزو وظایف مسئولان قضایی است

1401/08/04 - 13:54 - کد خبر: 78766 نسخه چاپی

نصر: دادستان کل کشور با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با مراجعه‌کنندگان دیدار و دستورات لازم را جهت تسریع در رسیدگی صادر کرد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور به همراه حجت الاسلام و المسلمین موسوی معاون اول دادستان کل و علی جمادی معاون قضایی دادستان کل امروز (چهارشنبه) چهار آبان ۱۴۰۱ با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با تعدادی از مراجعان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کردند دیدار و به پرونده‌های آن ها رسیدگی کرد.
در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌ قضاییه انجام شد، دادستان کل و هیئت همراه به استماع مشکلات و در خواست‌های مراجعه کنندگان پرداخت و جهت تسریع در رسیدگی دستورات لازم را صادر کرد.
در ادامه این دیدار منتظری، اظهار کرد: ملاقات با مردم جزو وظایف مسئولان قضایی است که بدون واسطه به استماع مشکلات مراجعه کنندگان و ارائه راه حل بپردازند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
وی افزود: مراجعان ملاقات مردمی امروز عمدتاً مربوط به پرونده های کثیرالشاکی بود و با توجه به اینکه تعداد شکات این پرونده ها زیاد است و به دلیل کثرت ورودی پرونده ها به دستگاه قضا، رسیدگی به پرونده های کثیرالشاکی نیاز به صرف زمان زیادی دارد.
دادستان کل کشور گفت: در پرونده های کثیرالشاکی معمولا عقد قرارداد با شرکت‌ها و موسسات خاصی انجام می‌شود که طرف مقابل یا متضرر می‌شود یا کلاهبرداری می‌کند.
 منتظری بیان کرد: مشکل اصلی در پرونده های کثیرالشاکی این است که اموالی در اختیار ندارند تا بتوانند پاسخگو شکات باشد و حقوق شکات را بازگردانند زیرا به دلیل سوء مدیریت متضرر شده و اموال را از بین برده اند.
وی  گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که در پرونده های کثیرالشاکی وجود دارد این است که اموال ضبط شده از محکومان تکافوی مطالبات شکات را ندارد درحالی که شکات حق دریافت مالشان را دارند بنابراین یکی از مشکلات اساسی جهت تاخیر در تصمیم گیری نهایی پرونده های کثیر الشاکی این مسئله است.
منتظری اظهار کرد: راه حل تصمیم گیری نهایی برای پرونده های کثیرالشاکی این است که شکات اموالی از محکومان را معرفی و یا اینکه موجودی ها را به نسبت مطالبات بین خود تقسیم کنند و برای دریافت مابقی حقشان باید تا زمانی که اموالی از متهم شناسایی شود، صبر کنند.
وی ادامه داد: به دنبال این هستم که درخواست های امروز به نحو قانونی و منطقی حل و فصل شود.
گفتنی است در ملاقات مردمی امروز نمایندگان تجمع شرکت تعاونی مسکن شهید بهشتی خواستار تسریع در رسیدگی و احقاق حق بودند که دادستان کل کشور در این راستا دستور پیگیری جدی و نظارت لازم بر روند رسیدگی را صادر کردند.
همچنین نمایندگان تجمع گروهی از مالباختگان پرونده موسوم به سکه ثامن در این دیدار خواستار بررسی و اجرای حکم در راستای احقاق حق مالباختگان بودند که دادستان کل کشور دستور پیگیری تکلیف مالباختگان و تهیه گزارش جامع را صادر کردند.
برخی از مراجعان خواستار رسیدگی و بررسی دقیق پرونده بودند که حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دستور رسیدگی دقیق به پرونده ها را صادر کردند.
در این دیدار نمایندگان تجمع شرکت تعاونی KMB خواستار حمایت مساعدت به منظور حل و فصل و رفع مشکلشان بودند که دادستان کل جهت رسیدگی پرونده دستورات لازم را صادر کردند.
انتهای پیام/
ملاقات با مردم جزو وظایف مسئولان قضایی است ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار