پزشکیان در نمایشگاه رینوتکس 2022:

راه حل مشکلات کشور دست نخبگان است / نخبگان تنها تکیه گاه رشد و پیشرفت کشور هستند

1401/08/04 - 10:20 - کد خبر: 78721 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: نخبگان و اندیشمندان تنها تکیه گاه های رشد و پیشرفت ایران عزیز هستند.

به گزارش نصر، مسعود پزشکیان در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری رینوتکس 2022 تبریز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هر جامعه ای اگر بخواهد برای آینده اش برنامه صحیحی داشته باشد لاجرم باید به نخبگان و اندیشمندان تکیه کند.
وی در خصوص لزوم برگزاری نمایشگاه رینوتکس نیز اظهار داشت: این نوع نمایشگاه ها محفل مناسبی است تا نخبگان، صاحبنظران ایده و اندیشمندان در حوزه های مختلف شناسانده شوند تا حاکمان و تصمیم گیران جامعه با آنان آشنا شوند و  به منظور اتخاذ برنامه های اصولی و رشد محور به آنان فصا و بستر مناسب ارایه دهند.
پزشکیان تاکید کرد: گره های جامعه به دست نخبگان کشور باز می شود و باید به جای فراری دادن مغزها بستر بهره مندی از فرصت ها را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: اگر ما برای این جوانان نخبه و اندیشمند فضا و بستر لازم را فراهم نکنیم، کشورهای خارجی بهترین بسترها و پول ها را برای حمایت از این جوانان فراهم کرده اند.


 
این نماینده مجلس تصریح کرد: گره مشکلات جامعه امروز ایران به دست نخبگان قابل باز شدن است و اگر به غیر از این به جایگاه دیگری تکیه کنیم ره به جایی نخواهیم برد؛ باید به کسانی تکیه کنیم که می دانند و دانش اش را دارند و ریسک پذیر هستند و قدرت اجرایی توانمندی های خاص خود را نیز دارند.
وی ادامه داد: این نوع نمایشگاه ها می تواند بستری آماده کند تا این افراد گره های جامعه را حل کنند؛ برگزاری رینوتکس 2022 بهترین بستر برای معرفی نخبگان جهت بهره مندی از ظرفیت آنان در بخش های مختلف کشور است.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: باید برای کسانی که چشم انداز روشنی از آینده دارند فضا بدهیم نه اینکه بستر را در اختیار کسانی بگذاریم که حتی دو متر جلوتر از خود را نمی بینند و منتظرند کشور با بحران هایی مواجه شود.
وی در پایان تاکید کرد: آینده از آن کسانی است که قدر و منزلت نخبگان و اندیشمندان کشورش را بداند و میدان را برای فعالیت آنان فراهم کند.
این گزارش می افزاید، دهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی رینوتکس 2022 از 2 لغایت 6 آبان ماه امسال در نمایشگاه بین المللی تبریز میزبان علاقه مندان است.
انتهای پیام/
راه حل مشکلات کشور دست نخبگان است / نخبگان تنها تکیه گاه رشد و پیشرفت کشور هستند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار