عشرت شایق در تحریریه نصر تاکید کرد:

فعالیت 4500 مرکز تحقیقاتی و اندیشکده در سراسر جهان به عنوان اتاق های فکر

1398/01/31 - 17:09 - کد خبر: 787 نسخه چاپی

نصر: نویسنده و محقق حوزه های فرهنگی و اجتماعی گفت: در حال حاضر در سراسر جهان بیش از چهار هزار و 500 مرکز تحقیقاتی و اندیشکده که نقش اتاق فکر را بر عهده دارند فعال هستند.

به گزارش نصر، عشرت شایق که به بهانه دیدار نوروزی با مدیر مسئول آژانس خبری تحلیلی نصر در تحریریه این رسانه حاضر شده بود ضمن آشنایی با روند فعالیت نخستین رسانه دیجیتال شمال غرب کشور بر نقش برجسته رسانه ها به ویژه رسانه های مجازی در مدیریت افکار عمومی و جریان سازی تاکید کرد و گفت: یکی از شاخصه های نصر ؛ تداوم حضور و مقاومت مدیران این رسانه برای حضور فعال در عرصه رسانه ای آذربایجان بوده است.

وی با بیان اینکه همواره پیگیر خبرها و رویدادهای منتشر شده در این رسانه مجازی است ؛ اظهار داشت: انتخاب سیاست های صحیح و حرفه ای موجب شده است تا نصر به رسانه ای مورد اعتماد برای اقشار مختلف مردم تبدیل شود.

این نماینده ادوار مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی که در این دیدار نسخه ای از نهمین کتاب خود با عنوان "جنگ نرم و اتاق های فکر" را به مدیر مسئول نصر اهدا کرد، در این خصوص گفت: در حال حاضر متجاوز از دو هزار و 700 مرکز از 4500 مرکز و اندیشکده سراسر جهان در ایالت متحده امریکا فعالیت دارند.

وی با تاکید بر نقش اتاق های فکر در پیشبرد اهداف کلان نظام های سیاسی در جهان اظهار داشت: از این میان 9 مرکز از مهمترین و برجسته ترین و با نفوذترین مراکز تحقیقاتی در دنیا به شمار می آید که در آمریکا فعال هستند و بین 35 تا 200 کارمند و بودجه ای بین سه تا 30 میلیون دلار در اختیار دارند.

گزارش نصر می افزاید؛ کتاب "جنگ نرم و اتاق های فکر" نوشته "عشرت شایق" و با ویراستاری "احد زبردست" در یک هزار نسخه در قطع رقعی و 240 صفحه به صورت رنگی  توسط انتشارات "میلاد سرخ" چاپ و به قیمت 40 هزار تومان در کتاب فروشی های معتبر به فروش می رسد.

در این کتاب نقش مراکز تحقیقاتی و اندیشکده های آمریکایی بررسی شده است؛ در کتاب "جنگ نرم و اتاق های فکر" می توانید جزئیاتی از مراکز تحقیقاتی بروکینگز، ویلسون، ممری، جرمن مارشال آمریکا، راکفلر، کارنگی و رند را مطالعه نمایید.

انتهای پیام/

فعالیت 4500 مرکز تحقیقاتی و اندیشکده در سراسر جهان به عنوان اتاق های فکر نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار