وزیر انرژی عربستان:

روزهای سختی در انتظار اروپا است

1401/08/03 - 17:53 - کد خبر: 78684 نسخه چاپی

نصر: وزیر انرژی عربستان در رابطه با بحران انرژی در اروپا عنوان کرد که همه اروپا باید منتظر روزهای سختی باشند که پیش روست و عربستان در این راستا در حال رایزنی با اروپایی‌هاست.

به گزارش نصر، «عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان امروز (سه‌شنبه) در نشستی پیرامون اوضاع اقتصادی جدید عربستان که ضمن برنامه‌های ششمین دوره‌ی اجلاس آینده‌ سرمایه‌گذاری در ریاض با موضوع «سرمایه‌گذاری در انسان- تمکین نظام جدید جهانی» برگزار شده است، گفت که همه کشورهای اروپایی باید آماده بدترین شرایط بحران انرژی باشند.
وی تأکید کرد که همه اروپا باید منتظر روزهای سخت پیش روی باشند و عربستان در این راستا در حال رایزنی با اروپایی‌هاست.
وزیر انرژی عربستان همچنین تأکید کرد که اروپا در حال حاضر در یک مرحله سخت و حساس به سر می‌برد و مشکلات زیادی را در زنجیره تأمین دارد.
دولت آمریکا معتقد است که عربستان سعودی با روسیه برای افزایش ساختگی قیمت‌ها تبانی کرده است و از همین روی اوپک پلاس تصمیم به کاهش تولید نفت و در نتیجه افزایش قیمت جهانی نفت گرفته است.
از همین رو، چندین نماینده کنگره آمریکا خواستار بازنگری در روابط با ریاض شدند، چرا که معتقدند که کاهش تولید می تواند قیمت نفت را افزایش دهد و باعث تامین بودجه جنگی «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه در اوکراین و تضعیف تحریم های آمریکا علیه آن شود.
انتهای پیام/
روزهای سختی در انتظار اروپا است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار