خبر/

افزایش حوادث جدی هواپیماهای کوچک غیرتجاری در سال ۲۰۲۱

1401/08/03 - 14:23 - کد خبر: 78667 نسخه چاپی

نصر: آمارهای منتشر شده حکایت از افزایش تصادفات و حوادث جدی هواپیماهای کوچک غیرتجاری در سال ۲۰۲۱ در اروپا دارد.

به گزارش نصر، نشریه سالانه مروری بر ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) مختصری از کلیات آمار مربوط به وضعیت ایمنی در هوانوردی غیرتجاری (هواپیماهای کوچک غیرتجاری) را منتشر کرده است.


حسین منتظری فر متخصص و مدرس دانشگاهی صنعت هوانوردی در توضیح مندرجات این جدول، گفت: دامنه این بخش، عملیات غیرتجاری شامل هواپیماهایی با حداکثر وزن برخاست کمتر از پنج هزار و 700 کیلوگرم با یک کشور عضو EASA به عنوان کشور ثبت کننده هواپیما را در بر می گیرد.
در این بخش برای اولین بار از پایگاه داده های مخزن اطلاعاتی مرکزی اتحادیه اروپا به عنوان منبع اصلی برای آمارهای کلیدی در این خصوص استفاده شده است. با این حال، در مجموعه داده ها و عوامل انسانی و ارقام عملکرد انسانی از پایگاه داده EASA استفاده شده  که حاوی اطلاعات مرتبط بیشتری برای ارزیابی مسائل ایمنی و عوامل انسانی است.
آمار کلیدی این حوزه در جداول زیر آمده است و شامل مقایسه تعداد تصادفات (کشنده و غیرکشنده) و حوادث جدی برای دوره ۱۰ ساله (۲۰۱۱-۲۰۲۰) و سال گذشته (۲۰۲۱) می باشد. همچنین شامل مقایسه تلفات و جراحات جدی ناشی از آن تصادفات در همان بازه زمانی است.
جدول ۱۱ افزایش تصادفات و حوادث جدی را در سال ۲۰۲۱ نشان می دهد. تصادفات فوتی پنج درصد، تصادفات غیر فوتی ۱۴ درصد و حوادث جدی ۶۱ درصد نسبت به میانگین ۱۰ ساله افزایش یافته است.
همچنین در جدول ۱۲ تعداد تلفات و جراحات جدی سال گذشته در مقایسه با دوره ۱۰ ساله نشان داده شده است. در این جدول، افزایش ۲۱ درصدی تعداد تلفات در سال ۲۰۲۱ و افزایش ۱۲ درصدی در جراحات جدی نسبت به میانگین ۱۰ ساله مشاهده می‌ شود که به نظر جای کنترل و نظارت مقرراتی بیشتری دارد.
انتهای پیام/
افزایش حوادث جدی هواپیماهای کوچک غیرتجاری در سال ۲۰۲۱ نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار