وزیر بهداشت:

۱۳ درصد مرگ و میر کشور ناشی از مصرف سیگار است/ قیمت دخانیات را افزایش دهید

1401/08/03 - 13:42 - کد خبر: 78660 نسخه چاپی

نصر: وزیر بهداشت با انتقاد از ارزان بودن دخانیات در کشور خواستار افزایش قیمت سیگار در کشور شد.

به گزارش نصر، بهرام عین‌اللهی در روز ملی بیمه سلامت، با  بیان اینکه امروزه هر موفقیتی که در حوزه بیماران خاص انجام شده نتیجه اتحاد تمامی پرسنل سلامت است، گفت: اخیرا در نشست سازمان جهانی بهداشت مشخص شد که در تمامی شاخص‌های سلامت با فاصله از کشورهای دیگر منطقه بالاخر بودیم. تنها در شاخص مصرف سیگار عقب بودیم.
وی افزود: ۱۳ درصد مرگ و میر کشور ناشی از مصرف سیگار است. سیگار نباید آنقدر ارزان باشد و از مجلس می‌خواهیم حتما امسال موضوع مالیات سیگار را حل کند. کشورهایی که قیما سیگار را افزایش دادند.
وی همچنین با اشاره به موفقیت های کرونا نیز گفت: در سازمان جهانی بهداشت از ما به دلیل موفقیت کرونا تشکر و به رتبه بهتر رسیدیم.
عین‌اللهی ادامه داد: شش مرکز تولید واکسن در کشور فعال هستند. این در حالیست که کشور ما همچنان تحریم است. در تاریخ سابقه نداشته که یک پاندمی در جهان ایجاد شود و همزمان کشوری که مشکلات زیادی با این پاندمی دارد محروم شود.
وزیر بهداشت یادآور شد: امروز بیش از ۱۵۵ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است که این یک موفقیت بسیار زیاد است.
وی یادآور شد: سیاست ما این است که سلامت را در مناطق محروم شروع کنیم، ما پنج هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام داریم، که چهار هزار و ۶۰۰ طرح در اولویت پایان پروژه قرار دارند.
وزیر بهداشت با اشاره به اجرای نسخه الکترونیک، نیز گفت: امروزه استفاده از نسخه الکترونیک به ۹۸ درصد رسیده است. از مسئولین بیمه سلامت می‌خواهم پرونده الکترونیک را نیز برای بیماران صعب‌العلاج آغاز کنند چون تعداد آنها کمتر بوده و از سوی دیگر نیاز است که سلامت آنها به صورت دائم تحت کنترل باشند.
وی همچنین با اشاره وضعیت پرستاران نیز گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۸۶  تصویب شد، این قانون پس از۱۶ سال اجرا نشد، ما این قانون را برای اولین بار در شورای عالی بیمه سلامت تصویب کردیم و اجرا می‌شود.
وزیر بهداشت در ادامه یادآور شد: ما ۴.۵ میلیون نابارور در کشور داریم هزینه درمان ناباروری بسیار گران است و باید بیمه‌ها به کمک مردم بیایند.
وی تاکید کرد: هرچه بیمه‌ها را تقویت کنیم مشکلات سلامت کشور کمتر می‌شوند. در همین طرح دارویار بیمه تامین اجتماعی بسیار عقب است. اگر این طرح شکست بخورد نتیجه تعلل برخی ارگان‌ها و دستگاه‌ها خواد بود.
انتهای پیام/
۱۳ درصد مرگ و میر کشور ناشی از مصرف سیگار است/ قیمت دخانیات را افزایش دهید ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار