مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد؛

پوشش بیمه‌ ۲۷ قلم داروی پرتکرار در دستور کار

1401/08/03 - 12:41 - کد خبر: 78651 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اعلام اینکه برای ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از بیماران صعب العلاج، مزمن و سخت، طرح دارورسان (دارورسانی درب منزل بیماران) اجرا خواهد شد، گفت: این طرح از داروی ام اس در تهران شروع شده و امیدواریم به همه استان‌های کشور تسری یابد.

به گزارش نصر، ناصحی در آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت، گفت: امیدوارم بتوانیم به جایی برسیم که از یک بیمه قدرتمند در کشور بهره‌مند باشیم. گام‌های اولیه در این زمینه در وزارت بهداشت و مجلس برداشته شده و عزم ملی و اعتقاد همه ارکان نظام بر این است که سلامت امر مهمی است و ما هم باید در جهت رفاه مردم و تامین هزینه‌های درمانی قدم‌های خوبی را برداریم.
وی با اشاره به اجرای طرح دارویاری، افزود: در بحث پرداخت‌های طرح دارویاری تاکنون توانستیم مطالبات را به‌روز پرداخت کنیم و تا مهر ماه هم سهم ارز و هم سهم بیمه را پرداخت کردیم. پرداخت‌های به‌روز جزو وظایف است، اما یکسال است که به آن نظم دادیم تا موسسات نقدینگی کافی داشته باشند.
ناصحی با بیان اینکه بیمه سلامت طرح‌های مهمی را در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ انجام داد و در حال انجام است، گفت: بحث پوشش رایگان سه دهک پایین جامعه یکی از این طرح‌ها بود که ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را در قالب این طرح تحت پوشش قرار دادیم و با اصلاح به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید. همچنین در مناطق حاشیه شهرها تاکنون بیش از یک میلیون نفر را در تحت پوشش قرار داده‌ایم.
وی با بیان اینکه هدف ما این است که همه مردم ایران بیمه مطمئنی داشته باشند، گفت: به طرق مختلف اعلام کردیم که یک میلیون نفری که بیمه ندارند، مراجعه کنند. زیرا از آنجایی که باید آزمون وسع شوند، نمی‌توانیم به صورت خودکار آنها را بیمه کنیم. امیدواریم این افراد که معمولا از دهک‌های بالا هم هستند، بیمه شوند.
وی با اشاره به بحث نسخه الکترونیک، گفت: امیدواریم نسخه الکترونیک زمینه‌ای برای نظام سلامت الکترونیک و پرونده الکترونیک شود. در نسخه الکترونیک تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه را در کشور صادر کردیم. همه پرداخت‌های ما هم در موسسات دولتی و خصوصی الکترونیک است.
ناصحی ادامه داد: طرح دارویاری طرحی بزرگ است و مدت‌ها می‌خواستند آن را انجام دهند و امروز وزارت بهداشت این کار را انجام داده است. ما هم تلاش می‌کنیم که این طرح به سرانجام خوبی برسد. در حال حاضر پرداخت از جیب مردم در بسیاری از داروهایی که در سامانه ما بوده و حتی قبلا در برخی از این داروها بر اساس حداقل قیمت پرداخت می‌کردیم، اما اکنون بالاتر از میانگین پرداخت می‌کنیم و این کار قیمت دارو را برای مردم کمتر کرده است. البته اشکالاتی هم وجود دارد و برخی داروها در سامانه خوب تعریق نشده که در حال رفع آن هستیم.
وی گفت: در عین حال پوشش بیمه‌ای ۲۷ قلم داروی پرتکرار و مورد نیاز مردم دیگر هم در دستور کار هیات دولت است که طی هفته آینده در هیات دولت مصوب می‌شود و آن‌ها را در بیمه سلامت تحت پوشش بیمه می‌بریم. امیدواریم بتوانیم تا پایان سال عمده داروهای پرتکرار را بیمه کنیم.
ناصحی ادامه داد: از طرفی خدمات به معلولان و بیماران اوتیسم گام مهمی بوده و با تصویب شورای عالی بیمه و دستور وزیر بهداشت، برای معلولان و مبتلایان اوتیسم تعرفه خصوصی را در مراکز خصوصی پرداخت کنیم تا پرداخت از جیب بیماران کاهش یابد و این پوشش به مرور هم بیشتر می‌شود.
وی گفت: امروز هم شاهد رونمایی از صندوق بیماران صعب‌العلاج خواهیم بود. این کار بزرگ به همت وزارت بهداشت و مجلس انجام شد.
مدیرعامل بیمه سلامت از اجرای ازمایشی طرح دارورسانی در تهران خبر داد و گفت: برای ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از بیماران صعب العلاج، مزمن و سخت طرح دارورسان را اجرا می‌کنیم. با اجرای طرح دارورسان که به صورت آزمایشی در تهران و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا می‌شود، داروی این بیماران درب منزل بیماران صعب‌العلاج تحویل می‌شود که کاری ایمن با رضایت بیمار است. از داروی ام اس در تهران شروع شده و مشکل هم عمدتا در تهران بود؛ زیرا دسترسی در استان‌های دیگر به اندازه تهران مشکل نیست. از طرفی هم امیدواریم طرح دارورسان به همه استان‌های کشور تسری یابد.
انتهای پیام/
پوشش بیمه‌ ۲۷ قلم داروی پرتکرار در دستور کار خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار