مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور:

حمایت جدی دولت از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی

1401/08/02 - 21:19 - کد خبر: 78606 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: دولت سیزدهم تصمیم جدی برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی به ویژه طرح‌های مؤسسات فرهنگی، هنری و قرآنی دارد.

به گزارش نصر، زینب اختری روز دوشنبه در بازدید از موسسه فرهنگی قرآن و عترت سحاب رحمت تبریز بر توانمندسازی موسسات مردمی فعال در حوزه های فرهنگی و قرآنی تاکید کرد و افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی، رونق جلسات قرآنی و مذهبی است.
وی ادامه داد: دولت سیزدهم تصمیم جدی برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی به ویژه طرح‌های مؤسسات فرهنگی، هنری و قرآنی دارد.
اختری در خصوص مشکلات موسسات فرهنگی قرآنی  استان در حوزه های مختلف مالی، خاطرنشان کرد: امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی تفاهم نامه‌ای با اداره کل امور مالیاتی منعقد کند تا موسسات قرآنی که درآمد کمتری دارند از پرداخت مالیات معاف شوند که جزو ایده های نو در امور مالیاتی خواهد بود و این استان به عنوان پایلوت طرح است.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: بدلیل شیوع کرونا فعالیت بسیاری از مراکز فرهنگی و آموزشی با مشکل مواجه شد به طوری که از مجموع ۱۳۰ موسسه فرهنگی و قرانی اکنون ۸۰ موسسه در استان فعال است.
معصومه کوهی با تاکید بر اینکه موسسات فرهنگی و قرآنی استان نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتر هستند، افزود: از جمله درخواست های مربیان و فعالان قرآنی و فرهنگی استان بیمه و دریافت تسهیلات است.
وی  ادامه داد: از دیگر مشکلات این موسسات، مسئله مالیات است، با وجود این که ماده ۱۳۹ قانون مالیات های مستقیم موسسات قرآنی را از پرداخت مالیات معاف می کند ولی همچنان این مشکل وجود دارد.
کوهی گفت: فعالان قرآنی استان بی ادعا زندگی خود را صرف موضوعات قرآنی کرده اند و دغدغه اصلی آنها ایستادگی در مقابل ناتوی فرهنگی دشمنان نظام است تا با کار قرآنی نسل جوان کشور را در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان نظام محافظت کنند.
انتهای پیام/
حمایت جدی دولت از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار