معاون کمیته امداد عنوان کرد:

۱۳۴ هزار پرونده مددجویی در بانک ها در انتظار دریافت وام اشتغال زایی

1401/08/02 - 12:59 - کد خبر: 78563 نسخه چاپی

نصر: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از ایجاد ۱۷۲ هزار و ۶۲۹ فرصت شغلی توسط این نهاد تا پایان مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش نصر، مرتضی فیروزآبادی در نشستی خبری درخصوص عملکرد ۷ ماهه سال جاری این معاونت اظهار کرد: تا پایان مهرماه سال جاری ۱۷۲ هزار و ۶۲۹ فرصت شغلی توسط کمیته امداد در کشور ایجاد و ۱۰ هزار و ۹۷۴ میلیاردتومان تسهیلات از منابع بانکی و سایر منابع جذب و پرداخت شده است.
وی افزود: این اعداد نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد رشد داشته و ما در جذب تسهیلات ۳۰۰ درصد رشد داشتیم. 
معاون کمیته امداد در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه گفت: در این رابطه سال گذشته، ۷۰۰ میلیارد تومان برای کمیته امداد مصوب شد که سازمان هدفمندی ۳۵۰ میلیارد تومان را پرداخت کرد؛ به دلیل وجود موانع حقوقی در کشور، این تبصره به جای سال ۱۴۰۰ در سال ۱۴۰۱ عملیاتی و اتفاق افتاد. با هم‌افزایی بانکها و در حالیکه ما ظرفیت دریافت ۸۶۳ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ را داشتیم، ۹۴ درصد آن در ۷ ماهه اول امسال محقق شد. همچنین مصوبه قانونی در بودجه ۱۴۰۱ برای کمیته امداد ۱۴۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون هنوز پرداختی از محل تبصره مذکور از سمت دستگاه‌های مسئول محقق نشده است. 
فیروزآبادی با اشاره به تبصره ۱۶ قانون بودجه نیز یادآور شد: در سال جاری ۲۵ هزار میلیارد تومان مصوبه مجلس داریم که تا پایان ماه مهر ۹۶۵۶ میلیارد تومان آن جذب شده است. 

۱۳۴ هزار پرونده مددجویی در بانکها در انتظار دریافت وام اشتغالزایی
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در جشنواره شهید رجایی دستگاه برتر شناخته شد، افزود: در حال حاضر ۱۳۴ هزار پرونده جهت دریافت وام اشتغالزایی به ارزش ۱۱هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بانک‌ها داریم که منتظرند وامشان توسط نظام بانکی پرداخت شود. اگر این پرداخت صورت گیرد جهش قابل توجهی در برنامه ما رخ خواهد داد. 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه چهار استان ایلام، سمنان، خراسان شمالی و بوشهر عملکرد خوبی داشتیم و درصد قابل توجهی از منابع و فرصتهای شغلی جذب شده است، افزود: در تهران، قزوین و قم مقداری از برنامه عقب ماندگی وجود دارد. 

نتایج رضایت بخش از سرمایه‌گذاری در اشتغالزایی مددجویان
فیروزآبادی با اشاره به اینکه برای راستی آزمایی برنامه سال ۱۴۰۰ که ۳۰۱هزار فرصت شغلی محقق شد، در فروردین و اردیبهشت با تشکیل تیمهایی، از ۲۵ هزار طرح بازدید شد، گفت: تسهیلاتی که پرداخت شده بیش از ۹۲ درصد به هدف اصابت کرده که نشان می‌دهد سرمایه گذاری در اشتغال مددجویان نسبت به سایر سرمایه گذاری‌ها کمترین انحراف را داشته است.
فیروزآبادی با اشاره به شعار سال و همچنین حرکت به سمت مشاغل دانش بنیان اظهار کرد: دو مسیر مهم برای موضوع متصور شده است. یک مسیر شناسایی شرکت‌هایی است که می‌توانند زمینه اشتغال را فراهم کنند. همچنین برای پشتیبانی از فروش محصولات تفاهم نامه‌ای امضاء شده است.
انتهای پیام/
 ۱۳۴ هزار پرونده مددجویی در بانک ها در انتظار دریافت وام اشتغال زایی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار