معاون وزیر بهداشت:

تعداد استادان علوم پزشکی کشور متناسب با جمعیت دانشجویی این رشته نیست

1401/08/02 - 11:20 - کد خبر: 78540 نسخه چاپی

نصر: معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون ۲۱ هزار عضو هیات علمی و ۲۵۴ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف این وزارتخانه مشغول به تدریس و تحصیل هستند که تعداد اساتید با جمعیت دانشجویی آن متناسب نیست.

به گزارش نصر، ابوالفضل باقری شامگاه یکشنبه در جلسه مدیران آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: با هدف جبران بخشی از کمبود اعضای هیات علمی این دانشگاهها برای جذب چهار هزار نفر هیات علمی در ۲ مرحله فراخوان داده خواهد شد.
وی اظهار داشت: مهمترین منابع کشور را نیروی انسانی و بهترین نیروی انسانی را افراد نخبه و اساتید تشکیل می دهند و توجه به  اساتید و نخبه ها از جمله وظایف مسوولان کشوری است.
باقری یادآورشد: بحث توجه به هیات علمی و نخبگان از اواسط تابستان امسال به دستور رییس جمهور جمهور کلید خورده است که در کارگروه شورای فرهنگی پیگیری می‌شود و امیدواریم طی ۲ هفته آینده مصوب شود.
این مسوول ادامه داد: برنامه ریزی در محور تعالی، عدالت و بهره وری در آموزش در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شروع شده و در این برنامه نیز بهره‌وری در همه زمینه ها مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به بازبینی سند توسعه متوازن آموزش علوم پزشکی نیز خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز جامعه و وجود زیرساختهای لازم مجوز ایجاد رشته های بالینی داده خواهد شد.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تحصیلات تکمیلی نیز باید در سند متوازن دیده شود گفت: در تدوین این سند از اساتید صاحبنظر استفاده شده و قانون به نسبت جامعی تدوین و تمام موارد حتی نقش ارتقاء فرد در ارتقاء دانشگاه نیز در آن دیده شده است.
وی با تاکید بر وجود زیرساخت لازم در افزایش ظرفیت رشته ها نیز تصریح کرد: بدون در نظر گرفتن زیر ساخت لازم کیفیت آموزش به خطر می افتد و افزایش ظرفیت همراه با زیرساخت ها باید باشد.
به گفته این مسوول دانشگاه علوم پزشکی زنجان از جمله دانشگاه هایی در سطح کشور است که در خصوص توسعه آموزش بسیار مطلوب عمل کرده است.
باقری یادآور شد: اگر آموزش در هر حوزه ای وارد شود پیشرفت نیز به همراه خود خواهد داشت، آموزش پزشکی ایران مورد تایید فدراسیون جهانی پزشکی و کیفیت بالای آموزش پزشکی از افتخارات کشور است.
انتهای پیام/
تعداد استادان علوم پزشکی کشور متناسب با جمعیت دانشجویی این رشته نیست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار