امام جمعه تبریز:

باید از فضای مجازی برای ماندگاری شهدا بهره برد

1401/08/01 - 21:31 - کد خبر: 78511 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: باید از فضای مجازی و رسانه های گروهی برای ماندگاری یاد و نام و آثار شهدای هشت سال دفاع مقدس بهره برد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین‌ محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در جمع اعضای شورای سیاستگذاری کنگره ملی سرداران و ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، افزود: اگر کنگره ها و یادواره های شهدا برگزار نشود یادی از ایثار و از جان گذشتگی شهدا باقی نمی ماند، کما اینکه اگر عزاداری های محرم‌ نبود قیام امام‌حسین(ع) هم به فراموشی سپرده می شد.
وی برگزاری یادواره های شهدا را برای حفظ نام و یاد شهیدان در جامعه ضروری دانست و ادامه داد: باید ضمن ثبت و ضبط خاطرات و وصیت نامه های شهدا، خاطرات یاران شهدا از جمله جانبازان، ایثارگران و آزادگان هم در قالبی زیبا و جذاب تهیه و منتشر شود.
آل هاشم تقویت موزه های مقاومت و ایثار و غنی کردن آنها با آثار شهدا را یکی از تاثیر گذارترین اقدامات برای ترویج‌ فرهنگ ایثار و شهادت بیان و اضافه کرد: تجربه راهیان نور نشان داده است که مشاهده حضوری مناطق عملیاتی دفاع مقدس موجب تحول عمیق روحی مسافران این مناطق می شود و از این‌رو باید راهیان نور نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی فضای مجازی را یکی از بسترهای مهم برای تاثیرگذاری بر جوانان خواند و گفت: تهیه و انتشار کتب، مقالات و محتواهای مختلف خوب است، اما تبدیل آن به محتوای جذاب و انتشار آن در رسانه های مختلف و فضای مجازی تاثیرگذاری آن را صد چندان می کند.
امام‌جمعه تبریز با اشاره به تقدیم دو شهید محراب آیت الله قاضی طباطبائی و آیت الله مدنی از شهر تبریز، مطرح کردن شهدای محراب در کنار سایر شهدا را هم ضروری برشمرد.
به گزارش ایرنا، کنگره ملی سرداران و ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی سال آینده در تبریز برگزار می شود.
انتهای پیام/
باید از فضای مجازی برای ماندگاری شهدا بهره برد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار