استاندار آذربایجان شرقی:

پیاده‌روی اربعین مملو از عشق و معرفت الهی است

1401/08/01 - 21:08 - کد خبر: 78510 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: پیاده روی اربعین و حضور میلیونی آحاد مردم از نقاط مختلف جهان در کربلا و نجف از معجزات عصر و تاریخ معاصر محسوب می شود که مملو از عشق و معرفت الهی است.

به گزارش نصر، عابدین خرم روز یکشنبه در همایش منطقه ای شمال غرب مواکب اربعین کشور که در تبریز برگزار شد، افزود: از معجزات الهی در عصر حاضر این است که در کمتر از دو دهه بعد از اتمام جنگی که تمام استکبار جهانی تلاش کردند بین ملت ایران و عراق جدایی بیاندازند، پیمان برادری ایجاد و پیاده روی اربعین به یک حرکت جهانی تبدیل شد.
وی با اشاره به اینکه امسال ۲۳ پرواز مستقیم از تبریز به نجف انجام شد در حالیکه در سال های گذشته هشت پرواز برقرار بود، اظهار داشت: در آذربایجان شرقی تمامی دستگاه ها پای کار آمدند و تعداد مواکب استان از ۲۵ موکب در سال ۹۵ به ۴۶ موکب در سال جاری افزایش یافت و افزون بر ۳۰۰ هزار نفر از این استان در پیادروی بزرگ اربعین حضور یافتند.
خرم ادامه داد: رمز و راز پیاده روی اربعین را خداوند متعال، اباعبدالحسین و شهدایی که جان خود را در این راه فدا کرده اند خوب میدانند و برای درک و فهم بشر قابل تفسیر و ترجمه نیست و امروز خادمان راه اباعبداله الحسین و ائمه اطهار همان رزمندگانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس در راه خدا و با لبیک گویی به رهبر کبیر انقلاب با هدف باز شدن راه کربلا در جبهه حاضر شدند.
وی اضافه کرد: دشمنان از حضور پرشور و پررنگ مردم از تمام کشورهای اسلامی در مسیر پیاده روی اربعین حیران گشته اند و این حرکت معجزه ای الهی است و در واقع این مسیر آبشاری از عشق و معرفت الهی است.
خرم با بیان اینکه افتخار مواکب و موکب داران این است که واسط بین زائر و زیارت هستند و تمام فضیلت های انسانی از عشق و ایثار و فدارکاری را می توان در مواکب دید، افزود: در اولین سال فعالیت دولت سیزدهم مراسم پیاده روی اربعین حسینی از لحاظ کیفی و کمی رشد قابل توجهی داشته و با دستور رییس جمهور تمام دستگاه ها موظف شدند پای کار باشند.
در این همایش از موکب داران استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل تجلیل شد.
انتهای پیام/
پیاده‌روی اربعین مملو از عشق و معرفت الهی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار