رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

لازمه ارتقای جایگاه پرستاری ایجاد نظام قانونمند است

1401/08/01 - 16:07 - کد خبر: 78491 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر لزوم افزایش انگیزه کاری در میان جامعه پرستاری، گفت: لازمه ارتقای جایگاه این قشر ایجاد نظام جامع و قانونمند است.

به گزارش نصر، بهمن نقی پور روز یکشنبه در برنامه پودمان آموزشی توانمندسازی مدیران خدمات پرستاری منطقه دو کشوری، لزوم ایجاد نظام قانونمند برای ارتقای جایگاه پرستاری را مهم خواند و  افزود: یکی از اقدامات مهم در راستای ارتقای سطح وضعیت گروه پرستاری، افزایش انگیزه کاری است که با ایجاد نظام قانونمند برای ارتقای پرستاری این مشکل مرتفع خواهد شد.
وی توجه به اجرای برنامه های رفاهی و تفریحی بمناسب رای پرستاران را ضروری دانست و اظهار داشت: پرستاران کشور و استان از یک جنگ طاقت فرسایی به نام کرونا سربلند بیرون آمده اند که لازم است از امکانات رفاهی و تفریحی سایر شهرها و استان های دیگر کشور نیز برای خانواده های این عزیزان استفاده کنیم.
نقی پور با اشاره به جایگاه والای گروه پرستاری در سیستم سلامت و بهداشت کشور، ادامه داد: توجه ویژه به گروه پرستاری بدون شک در راستای توسعه سیستم سلامت خواهد بود و در این مسیر باید همه دستگاه های اجرایی و به خصوص مجلس شورای اسلامی وارد عرصه شوند.
وی پیگیری های لازم برای افزایش توان علمی و عملی گروه پرستاری در کنار توجه به ایجاد آرامش روحی و روانی برای آنها و نیز ایجاد ثبات شغلی و عدم نگرانی از آینده  را مورد تاکید قرار داد و گفت: حل مسائل حوزه پرستاری نیازمند ایجاد سیستم تعاملی بین وزارتخانه، دانشگاه ها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.
نقی پور ابراز امیدواری کرد دوره های پودمان آموزشی بتواند در پیشبرد و توسعه مهارت های علمی و عملی مدیران خدمات پرستاری و در جامعه مثمر ثمر واقع شود.
وی نقش اساسی تیم پرستاری در تصمیم سازی های محل کار خود را مهم دانست و یادآور شد: باید تلاش کنیم پرستاران عزیز در همه تصمیم سازی های محل کار خود شرکت داشته باشند، چون معتقدیم پرستاران صاحب فرایند هستند.
مجموع پرستاران آذربایجان شرقی حدود ۹ هزار نفر است که ۴۰ درصد کل نیروهای بدنه‌ حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان را تشکیل می‌دهند.
پرستاران آذربایجان شرقی در دوران شیوع ویروس کرونا به‌ ویژه سویه امیکرون جان‌فشانی بسیاری کردند و طبق آخرین آمار تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر از کادر درمان آذربایجان‌شرقی به کرونا مبتلا شدند.
انتهای پیام/
لازمه ارتقای جایگاه پرستاری ایجاد نظام قانونمند است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار