فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا خبر داد:

اجرای ۱۲۵ طرح توسط قرارگاه سازندگی طی ۳۰ سال گذشته در آذربایجان‌غربی

1398/09/07 - 09:27 - کد خبر: 7848 نسخه چاپی

نصر: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: این قرارگاه طی ۳۰ سال گذشته ۱۲۵ طرح با هدف کاهش دغدغه‌ها و مشکلات مردم در آذربایجان‌غربی اجرا کرده‌است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سردار «سعید محمد» دیشب در یک گفت وگویی خبری با اشاره به هزینه ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی این طرح‌ها، افزود: ۱۲۰ طرح از این تعداد تاکنون به اتمام رسیده و پنج طرح باقیمانده نیز در دست انجام است.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرحها ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات و سه هزار نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کار گرفته شدند.

وی بیان کرد: همچنین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا تاکنون در آذربایجان‌غربی بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال طرح محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: تونل انتقال آب کانی سیب از مهمترین پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاست که تاکنون 31 کیلومتر از ۳۶ کیلومتر طول این تونل حفاری شده و با اتمام این طرح سالانه بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد پیکره دریاچه ارومیه خواهد شد.

سردار محمد افزود: منابع اعتباری این پروژه کمی ضعیف شده بود که در سفر دو هفته پیش معاون اول رییسجمهوری به آذربایجان‌غربی این قول داده‌شد که این منابع تامین شود.

وی ادامه داد: پروژه دیگر قرارگاه، نیروگاه سردشت بود که در نقطه صفر مرزی احداث شد و بیش از ۳۸۰ میلیون مترمکعب آب را می‌تواند ذخیره کرده و ۱۵۰ مگاوات برق تولید کند.

وی با تاکید بر اینکه این قرارگاه ۲۵۵ پروژه فعال در تمامی عرصه‌های فنی و مهندسی دارد، گفت: امروز کشور در حوزه نفت و گاز و در بخش‌ های‌تک بینیاز است و قرارگاه همچون نخ تسبیح تمامی اجزای صنعت را در کنار هم نگاه داشته‌است.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر تونل‌سازی و ۲۵۰ کیلومتر مترو در شهرهای مختلف کشور اجرا کرده‌است یا در حال احداث دارد.

وی اظهار داشت: آذربایجان‌غربی یک استان مرزی است که مردم آن در طول دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار رزمندگان اسلام برای دفاع از کیان اسلامی ایستادگی و مقاومت کردند و امروز وظیفه سپاه و قرارگاه سازندگی این است که در توسعه و بازسازی این مناطق نقش موثری ایفا کند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا گفت: امروزه در کشور تمامی مسائل و مشکلات با روحیه و تفکر بسیجی حل می‌شود و با داشتن روحیه و تفکر بسیجی می‌توان مسائل و مشکلات را در تمامی زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی حل کرد.

وی بیان کرد: دشمنان به طور کلی از مسائل نظامی و عرصه‌های سیاسی ناامید شده‌اند و با ناجوانمردی کامل به عرصه‌های معیشتی مردم حمله برده و جنگ تمام عیار اقتصادی را ایجاد کرده‌اند.

قرارگاه خاتم الانبیا پس از پایان جنگ تحمیلی و در سال ۱۳۶۸ تاسیس شد و اینک با بهره گیری از نیروی انسانی متعهد و مجرب و با برخورداری از حجم بالای امکانات و تجهیزات آمادگی کامل دارد تا طرح‌های بزرگ و پیچیده را در کمترین زمان ممکن و با رعایت کلیه استانداردها و مشخصات فنی و مهندسی و با متناسب‌ترین روش اجرایی حتی به صورت EPC اجرا کند و این توانمندی قابلیت گسترش و توسعه و حمایت از کشورهای مسلمان، همسایه و دوست را در قالب صدور خدمات فنی و مهندسی دارد.

انتهای پیام/

اجرای ۱۲۵ طرح توسط قرارگاه سازندگی طی ۳۰ سال گذشته در آذربایجان‌غربی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار