رئیس کل دادگستری استان:

کمیته پیشگیری از سرقت در آذربایجان‌شرقی تشکیل می‌شود

1401/08/01 - 14:49 - کد خبر: 78474 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از تشکیل کمیته پیشگیری از جرم سرقت در این استان و به ویژه شهر تبریز در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش نصر، موسی خلیل اللهی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، با اشاره به این که وقوع جرم سرقت آثار منفی و بسیار نامطلوبی در سطح جامعه دارد، بر لزوم توجه به موضوع پیشگیری و تشکیل کمیته پیشگیری از سرقت تاکید و اضافه کرد: بر این اساس باید نهادها، ادارات و سازمان ها طرح های لازم برای پیشگیری از سرقت را ارائه کنند.
وی تلاش برای کاهش هر نوع آسیب و ناهنجاری های اجتماعی را یکی از رسالت های اصلی و مهم مجموعه قضائی کشور و استان دانست و افزود: با توجه به آمار افزایشی سرقت در استان باید زمینه های تشکیل و برگزاری جلسات مربوط به کمیته پیشگیری فراهم شود.
خلیل اللهی مسایل ترافیکی و آمارهای مربوط به تصادفات رانندگی درون و برون شهری در آذربایجان شرقی را از چالش های مهم خواند و با اشاره به اینکه اغلب فوتی ها در تصادفات رانندگی درون شهری عابران پیاده هستند، اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد مجروحان تصادفات رانندگی نیز در بیمارستان ها فوت می کنند که آمارهای تکان دهنده ای است.
وی از تشکیل دو کمیته در راستای کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات درون و برون شهری آذربایجان شرقی خبر داد و بر رسیدگی به وضعیت معابر و مناسب سازی آنها، نظارت بر اورژانس بیمارستان ها توسط دستگاه های مسئول، تسریع در انتقال مطب پزشکان مرکز شهر تبریز با احداث شهرک سلامت و نیز نمایشگاه های خودرو کلانشهر تبریز به شهرک مبل و خودروی مایان و نیز افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای کاهش ترافیک تاکید کرد.
خلیل اللهی احداث شهرک سلامت و انتقال نمایشگاه های خودرو به شهرک خودرو با هدف کاهش ترافیک را در راستای احیای حقوق عامه و حفظ حقوق شهروندی برشمرد.
وی همچنین بر ساماندهی کودکان خیابانی و کار که در معرض شدیدترین آسیب های اجتماعی قرار دارند، تاکید کرد و از دستگاه های مسئول خواست در این زمینه اقدامات فوری انجام دهند.
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه وضعیت نامناسب سرویس ایاب و ذهاب مدارس یکی از گلایه های عمومی از اداره آموزش و پروش استان است، بر تسریع در ساماندهی سرویس مدارس تاکید کرد.
انتهای پیام/
کمیته پیشگیری از سرقت در آذربایجان‌شرقی تشکیل می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار