رییس مرکز آمار:

سرشماری‌ها ثبت محور انجام می‌شود/ برنامه‌ریزی برای مدرن‌سازی نظام آماری کشور

1401/08/01 - 12:52 - کد خبر: 78471 نسخه چاپی

نصر: رییس مرکز آمار ایران با تاکید بر اینکه آمار، ستون فقرات برنامه‌ریزی در کشور است، گفت: در نظر داریم سرشماری‌های کشور را بر مبنای داده‌های ثبت‌محور انجام دهیم که صحیح‌تر و کم‌هزینه‌تر خواهد بود.

به گزارش نصر، «جواد حسین‌زاده» امروز در مراسم روز ملی آمار و برنامه‌ریزی در محل سالن غدیر سازمان برنامه و بودجه، اظهار داشت: آمار، ستون فقرات برنامه‌ریزی در کشور است و حکمرانی بدون داشتن آمار و اطلاعات درست و دقیق امکان‌پذیر نیست.
وی ادامه داد: داده‌ها و آمار از دارایی‌های ارزشمند دولت‌ها و سازمان‌ها به شمار می‌روند و نکته مهم کیفیت داده‌ها|، تحلیل‌پذیری آن است.
رییس مرکز آمار ایران گفت: مدرن‌سازی نظام آماری کشور در دستور کار قرار دارد.
حسین‌زاده با اشاره به قانون آمار ایران و برنامه ملی آمار بیان کرد: در دنیا گزارش‌ها بر اساس مدل‌سازی به ویژه از سال ۲۰۱۰ به بعد استفاده می‌شود و همچنین شیوه آمارگیری ثبت‌محور مبنا قرار می‌گیرد، زیرا داده‌های ثبتی از کیفیت بالاتر برخوردار هستند.  
وی افزود: در نظر داریم سرشماری‌های کشور را هم بر مبنای داده‌های ثبت محور انجام دهیم که هم صحیح‌تر و هم کم‌هزینه‌تر خواهد بود.
رییس مرکز آمار ایران اضافه کرد: همه نقاط کشور را بر اساس نقشه‌برداری و آمارگیری شناسایی می‌کنیم. به گفته حسین‌زاده، اخیراً گزارش تورم مردادماه و شاخص قیمت مصرف‌کننده برای تصمیم‌گیری دولتمردان اعلام شده است.
انتهای پیام/
سرشماری‌ها ثبت محور انجام می‌شود/ برنامه‌ریزی برای مدرن‌سازی نظام آماری کشور خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار