در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی صورت گرفت؛

صدور دو مجوز فعالیت برای شرکت‌های معتمد مالیاتی

1401/08/01 - 12:42 - کد خبر: 78468 نسخه چاپی

نصر: معاون مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، دو مجوز فعالیت شرکت معتمد نوع دوم و سوم برای «شرکت دیان همراه فردا» صادر شد.

به گزارش نصر، محمد طاهری، معاون مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: به موجب ماده (۲۶) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند جهت حصول اطمینان از عملکرد صحیح مؤدیان در اجرای قانون مذکور از خدمات «شرکت‌های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی» استفاده کند.
 وی افزود: شرکت‌های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی می‌توانند با سه نوع مجوز در زمینه های: ۱-صدور و ارسال اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی و پشتیبانی از تجهیزات مرتبط با آن، ۲- آموزش مودیان مالیاتی، ۳- ارائه مشاوره‌های فنی مالیاتی و غیر مالیاتی، در راستای توانمندسازی مودیان مالیاتی با سازمان امور مالیاتی همکاری کنند.
 طاهری اظهارداشت: نخستین مجوز فعالیت شرکت معتمد نوع دوم و سوم برای «شرکت دیان همراه فردا» در تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱ جهت ارائه خدمات در حوزه‌های آموزش و مشاوره‌های فنی و مالیاتی به مودیان صادر شده است.
 وی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز شرکت‌های معتمد «داده‌کاوی معتمد اول سام» و «داده پردازی کیسان» با مجوز نوع اول در زمینه صدور و ارسال اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی و پشتیبانی از تجهیزات مرتبط با آن فعالیت خود را آغاز کرده اند.
انتهای پیام/
صدور دو مجوز فعالیت برای شرکت‌های معتمد مالیاتی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار