رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش:

طرح تغذیه رایگان در مناطق کم‌تر برخوردار در حال عملیاتی شدن است

1401/08/01 - 11:54 - کد خبر: 78459 نسخه چاپی

نصر: رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح تغذیه رایگان در مناطق کم‌تر برخوردار در حال عملیاتی شدن است.

به گزارش نصر، مصطفی بابایی با انتشار پیامی در توییتر درباره اجرای طرح تغذیه رایگان نوشت: با عزم دولت مردمی پس از سال‌ها وقفه، در راستای توجه به موضوع عدالت و اهمیت سلامت دانش‌آموزان به عنوان پیش نیاز آموزش، طرح توزیع تغذیه رایگان در مناطق کم‌تر برخوردار در حال عملیاتی شدن است.
وی افزود: در روزهای گذشته مدارس روستایی در دو شهرستان استان همدان اولین میزبان این طرح بودند.


کارشناسان تغذیه معتقدند که اگر کودکان و نوجونان انرژی، پروتئین و ریزمغذی‌ها را دریافت نکنند، بی‌شک به سوءتغذیه دچار می‌شوند و این سوءتغذیه خودش را به‌صورت کم وزنی، لاغری و کوتاهی قد نمایان می‌کند، همچنین کارشناسان آموزشی هم یادگیری بهتر را در گرو دریافت تغذیه بهتر دانش‌آموزان می دانند، بنابراین با توجه به اهمیت تغذیه کودکان و نوجوانان، طرح تغذیه رایگان به دانش آموزان در مدارس بویژه مناطق محروم مورد توجه کارشناسان و مسوولان قرار گرفت.
در این راستا، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش از زمان شروع به کار خود، بر اجرای دوباره طرح تغذیه رایگان در مدارس تاکید کرد و  اعلام کرده بود: تغذیه رایگان پس از ۱۰ سال وقفه به مدارس بازمی گردد.  بسته امنیت غذایی دانش‌آموزان، از مهر در مناطق محروم، لازم‌التوجه، مرزی، روستایی و عشایری و حاشیه شهرها اجرا می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه سلامت دانش‌آموز زیربنا و پیش‌نیاز آموزش، یادگیری و تربیت دانش‌آموز است، آموزش و پرورش بنا دارد از ظرفیت اشخاص حقیقی، حقوقی و خیرین و نهادها به خصوص ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد مستضعفان در اجرای این طرح کمک گیرد. 
انتهای پیام/
طرح تغذیه رایگان در مناطق کم‌تر برخوردار در حال عملیاتی شدن است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار