خبر/

بخش ویژه تکاملی در بیمارستان کودکان مردانی آذر تبریز افتتاح شد

1401/08/01 - 10:26 - کد خبر: 78444 نسخه چاپی

نصر: بخش ویژه تکامل کودکان به منظور انجام فعالیت های غربالگری، تشخیص و مداخله زودرس در اختلالات تکاملی با هدف پیشگیری، تشخیص، مداخله به هنگام، ارتقاء سطح تکامل کودکان در معرض خطر یا دچار تاخیر تکاملی و یا جلوگیری از افت سطح تکامل در بیمارستان خیرساز زهرا مردانی آذر تبریز افتتاح شد.

به گزارش نصر، مدیر بیمارستان کودکان مردانی آذر پس از افتتاح این بخش اظهار کرد: بخش ویژه تکامل بخش منحصر به فردی است که با همکاری اساتید توانبخشی و اساتید بیمارستان در محیطی بسیار بزرگ افتتاح شد.
دکتر سیامک شیوا در توضیح مزایا و ضرورت چنین بخشی گفت: این بخش برای درمان زودهنگام کودکان در حوزه های شناختی، عملکرد حرکتی، بینایی، شنوایی، گفتاری و رفتاری ایجاد شده است.
مسئول بخش تکاملی بیمارستان مردانی آذر نیز گفت: وظیفه ما کمک به ارتقای تکامل کودکان است و ما وظیفه آموزش همکاران در سایر استان ها را نیز برعهده داریم.
حیدرآبادی خاطرنشان کرد: کودکانی که در غربالگری تکامل مردود می شوند به این مرکز ارجاع داده می شوند و ما سعی می کنیم با آموزش خانواده محور و شناسایی زودهنگام به این کودکان کمک کنیم تا در بزرگسالی عملکرد بهتر و موتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه خانواده ها بیشتر به دنبال رشد کودک شان هستند، افزود: عواملی چون چاق نبودن، رشد کافی نداشتن و کوتاه قد بودن کودک آنها را نگران می کند به این مرکز مراجعه می کنند.
امروز همچنین بخش داخلی D بیمارستان کودکان مردانی آذر به علت ازدحام مریض ها و نبود فضای مناسب برای بستری کودکانی که مشکلات داخلی داشتند، افتتاح شد.
بیمارستان خیرساز زهرا مردانی آذر در فضایی به وسعت ۵۵ هزار متر مربع طوری طراحی شده است که امکان توسعه و اضافه کردن بخش های جدید را دارد.
با افتتاح بخش چهارم این بیمارستان تعداد تخت های بیمارستان کودکان مردانی آذر به ۳۳۰ تحت افزایش یافت.
 انتهای پیام/ 
بخش ویژه تکاملی در بیمارستان کودکان مردانی آذر تبریز افتتاح شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار