رئیس سازمان توسعه تجارت خبر داد؛

پیگیری ۳۰۰ اقدام زیرساختی برای توسعه صادرات ایران

1401/07/30 - 13:12 - کد خبر: 78371 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان توسعه تجارت می‌گوید پیگیری حدود ۳۰۰ اقدام زیرساختی برای توسعه تجارت ایران از آمارهایی که از حدود یکسال و نیم پیش منتشر شده حاکی از رشد در بسیاری از بخش‌ها دارد.

به گزارش نصر، علیرضا پیمان‌پاک در مراسم روز ملی صادرات اظهار کرد: برآوردها نشان می‌دهد که اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم منجر به آن شده که میزان صادرات در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۴۰ درصدی داشته باشد و از ابتدای سال نیز تا پایان شهریورماه افزایش ۱۳ درصدی صادرات به ثبت رسیده است.
وی با بیان این‌که توجه ویژه رئیس جمهوری به فعالیت‌ها در این حوزه باعث رشد و رونق تجارت ایران شده است، تصریح کرد: این‌که بعد از حدود هشت سال مراسم روز ملی صادرات با حضور رئیس جمهور یبرگزار شد و صادرکنندگان و فعالان این حوزه توانستند خواسته‌های خود را به شکل مستقیم مطرح کنند برای تجارت ایران اهمیت زیادی دارد.
رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: رئیس جمهوری در سال گذشته در چارچوب هم‌اندیشی‌هایی که با صادرکنندگان داشتند دستوراتی را مطرح کردند که خوشبختانه بخش مهمی از آنها پیگیری شده و نتایج مثبتی نیز به همراه داشته است.
پیمان‌پاک با بیان این‌که بخش مهمی از برنامه ‌ریزی‌های تجاری دولت سیزدهم حول محور مانع‌زدایی تعریف شده توضیح داد: ما تلاش کردیم در سازمان توسعه تجارت اقدامات و راهکارهای قابل پیگیری در دوره چهارساله دولت را در دستور کار قرار دهیم با هدف آنکه یک جهش و تحول در عرصه صادرات به ثبت برسد.
وی ادامه داد: ما در سال‌های گذشته شاهد تصمیم‌هایی بودیم که مانعی جدی بر سر راه توسعه صادرات به حساب می‌آمده است که تلاش شده بسیاری از آنها برطرف شود برای مثال موضوع بازگشت ارز و رفع تعهد ارزی یکی از مسائل مطرح شده در این حوزه بود که تلاش کردیم با پیگیری برخی اقدامات مسیرهای تازه برای تاجران ایرانی باز کنیم.
رئیس سازمان توسعه تجارت اقدامات هدفمند در جهت توسعه فعالیت‌های تجاری را یکی دیگر از اولویت‌های این سازمان دانست و گفت: حضور ایران در نمایشگاه‌هایی مانند مسکو برنامه ‌ریزی کامل هدفمند برای حضور در نمایشگاه‌ها در سال ۲۰۲۳، پیگیری تجارت آزاد با اتحادیه‌هایی مانند اوراسیا و پذیرش هیات‌های تجاری از شرق آسیا، شرق اروپا و آفریقا تنها بخشی از برنامه ‌ریزی‌های هدفمندی بوده که دراین مدت در دستور کار قرار گرفتند.
پیمان‌پاک اضافه کرد: رفع موانع پولی و بانکی و همچنین بهبود زیرساخت‌های لجستیک یکی از اولویت‌های ما در طول این مدت بوده است. در این مسیر تلاش شده از ظرفیت خطوط کشتیرانی، احتیاج کریدور سبز گمرکی و همکاری با کشورهای همسایه برای فعال کردن ظرفیت‌هایی که بتواند جایگزین ال سی شود استفاده کنیم و این امید وجود دارد که با نهایی شدن این اصلاحات توسعه صادرات ایران با سرعت بیشتری دنبال شود.
انتهای پیام/
پیگیری ۳۰۰ اقدام زیرساختی برای توسعه صادرات ایران خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار