معاون وزیر خارجه با نخست‌وزیر اقلیم کردستان دیدار کرد:

تاکید تهران و اربیل بر ارائه تسهیلات لازم به تجار و سرمایه گذاران

1401/07/30 - 12:14 - کد خبر: 78357 نسخه چاپی

نصر: مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در جریان سفربه اقلیم کردستان عراق و دیدار با مقامات اربیل با مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق ملاقات و گفت‌وگو کرد.

به گزارش نصر، در این دیدار دو طرف در خصوص راهکارهای تحکیم روابط اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر تقویت مبادلات تجاری و ارائه تسهیلات لازم به تجار و سرمایه‌گذاران به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 همچنین دو طرف بر رفع موانع توسعه مبادلات تجاری و  انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک تاکید کردند.
نصرالله رشنودی، سرکنسول کشورمان در اربیل، علی فکری، معاون وزیر اقتصاد، شهریار حیدری نماینده مجلس و سید موسی طباطبایی رئیس اداره اول خلیج فارس وزارت امورخارجه وی را در این دیدار همراهی می‌کردند.
این دومین سفر  مهدی صفری به اربیل در طول یک سال گذشته است.
همچنین در این سفر جلسه کمیته مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق با حضور مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و هیئت همراه و امید صباح دبیر انجمن وزیران و مقامات مرتبط اقلیم کردستان به همراه سرکنسول های جمهوری اسلامی ایران در اربیل و سلیمانیه در انجمن وزیران اقلیم کردستان برگزار شد.
در این جلسه دو طرف بر توسعه روابط تجاری، اقتصادی، صنعتی و مرزی تأکید و عنوان کردند که هیچ محدودیتی جهت همکاری به منظور توسعه روابط و رفع موانع و مشکلات وجود ندارد.
این نشست، پنجمین جلسه کمیته مشترک اقتصادی میان دو طرف جهت پیگیری مطالبات و مشکلات شرکتهای ایرانی و توسعه روابط اقتصادی و تجاری در اقلیم کردستان بود.
صفری  و هیات همراه همچنین در این سفر با معاون پارلمان اقلیم کردستان عراق دیدار و رایزنی کرد.
انتهای پیام/
تاکید تهران و اربیل بر ارائه تسهیلات لازم به تجار و سرمایه گذاران خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار