رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

پیوست پدافند غیرعامل در خرید تجهیزات بخش سلامت ضروری است

1401/07/30 - 11:22 - کد خبر: 78346 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به حوزه بسیار وسیع پدافند غیرعامل در مجموعه های مختلف، گفت: بر این اساس ضرورت توجه به پیوست پدافند غیرعامل در فرآیندهای احداث اماکن و خرید تجهیزات بخش سلامت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش نصر، بهمن نقی پور در جلسه هم اندیشی کارگروه تخصصی زیستی پدافند غیرعامل استان، افزود: در این ارتباط باید به صورت شبانه روزی تلاش شود تا هر اقدامی در حوزه سلامت و بهداشت همچون احداث، خرید تجهیزات و اجرای پروژه های عمرانی پیوست پدافند غیرعامل داشته و کیفی سازی و توانمندسازی پدافند غیرعامل در کارها نهفته باشد.
وی با اشاره به شعار پدافند غیرعامل با عنوان پدافند دانش بنیان،حفاظت از زیر ساخت ها و تداوم کارکردها، اظهر داشت: همه مسئولین و کارشناسان پدافند غیرعامل باید در جلسات عملی شرکت داشته و در این خصوص احساس مسئولیت کنند و در هر کاری با هم مشاوره و همکاری فعالانه داشته باشند.
نقی پور ادامه داد: کارشناسان مربوطه باید آمادگی کافی برای روبرو شدن با مسائل مختلف پدافندی را داشته باشند و در این راستا برگزاری مانورهای دورمیزی و میدانی بسیار ضروری است.
وی احصای مشکلات احتمالی برای سلامتی جامعه و ارائه راه حل های مناسب و بهینه از روسای شبکه های بهداشت آذربایجان شرقی و روسای دبیرخانه را خواستار شد.
نقی پور گفت: با تعامل و هماهنگی سایر دستگاه های استان و استفاده از ظرفیت های خارج از دانشگاه، چه درون سازمانی و چه برون سازمانی برنامه ریزی دقیقی انحام باید داد د تا مطالب علمی را از دانشگاه که یک مرکز علمی است به سطح جامعه اشاعه دهیم.
وی ابراز امیدواری کرد رسانه ها و خبرنگاران نیز نسبت به فرهنگ سازی و رساندن مطالب علمی و ایجاد باور در کاهش آسیب پذیری با پدافندغیرعامل فعالانه مشارکت کنند.
رئیس اداره پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه پدافند غیرعامل همچون عینکی است که با دید پیشگیرانه و بازدارندگی به مسایل نگاه می کند و برنامه ریزی های پدافندی سیستم را به سمت رفع نواقص و افزایش آمادگی و توسعه پیش می برد، گفت: گام اول موفقیت و تحقق پدافند زیستی در ایجاد شناخت، باور و فرهنگ پدافند غیرعامل در سه سطح مدیران عالی، میانی و اجرایی و در جمع متخصصان، پژوهش گران، اساتید و نظریه پردازان و در آخر در بین آحاد مردم می باشد.
غلامرضا نورآبادیوی ادامه داد: پدافند غیر عامل مجموعه ای از اقدامات در برابر تهدیدات زیستی است و باعث کاهش آثار و عواقب ناشی از آنها می شود.
وی در خصوص اهداف پدافند زیستی در حوزه انسانی، انواع حوزه های تهدیدات زیستی و اهمیت و جایگاه آذربایجان شرقی در پدافند غیرعامل کشور ، گزارشی ارائه و انتظارات این کمیته را از مسئولین شهرستان ها و استان را تشریح کرد.
نورآبادی، هماهنگی، تعامل و همکاری داخل بخشی و بین بخشی را از ضروریات پدافند غیرعامل دانست.
انتهای پیام/
پیوست پدافند غیرعامل در خرید تجهیزات بخش سلامت ضروری است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار