هیوندای آزرا 2023 رونمایی شد؛

تحول در طراحی و تکنولوژی

1401/07/30 - 11:12 - کد خبر: 78344 نسخه چاپی

نصر: هیوندای آزرا 2023 با طراحی مدرن و کابین پیشرفته از نیمه دوم سال آینده در کره جنوبی و سپس در بازارهای بین المللی عرضه می‌شود.

به گزارش نصر، اولین تصاویر رسمی از هیوندای آزرا 2023 منتشر شد. این سدان کره‌ای که در برخی بازارها با نام گرنجور به فروش می‌رسد، در نسل هفتم خود کاملا متحول شده و هیچ وجه اشتراکی با نسل قبل نمی‌توان پیدا کرد. در کنار تحول ظاهری، آزرا 2023 از نظر کیفیت، تکنولوژی سبز و هیبریدی و آپشن‌های رفاهی نیز پیشرفت‌های زیادی دارد. این مساله سبب می‌شود فاصله این خودرو با مدل هم‌خانواده‌ای مثل جنسیس G90 کمتر از هر زمان دیگری باشد.


طراحی فضایی هیوندای آزرا 2023
هیوندای آزرا 2023 در نمای روبرو چهره‌ای مشابه با ون استاریا دارد. جلوپنجره عریض و عمودی و نوار LED سرتاسری دو ویژگی شاخص آزرا در این نماست. مثل نسل اخیر سانتافه، چراغ‌های اصلی آزرا در ارتفاعی پایین و در دو طرف جلوپنجره قرار دارند.
هیوندای از نوار LED سرتاسری با عبارت Seamless Horizon Lamp یاد می‌کند. همانطور که در تصویر قابل مشاهده است، بخش اعظمی از سپر را جلوپنجره تشکیل می‌دهد.
در نمای جانبی، هیوندای آزرا 2023 فقط یک خط برجسته دارد که از چراغ جلو شروع و با عبور از روی درها به چراغ عقب ختم می‌شود. در این نما فاصله محوری طولانی و فرم خاص ستون C کاملا جلب توجه می‌کند. مثل قبل این نسل از آزرا نیز یک خودروی دیفرانسیل جلو است و این امر را می‌توان از فاصله زیاد چرخ‌های جلو با سپر تشخیص داد. دستگیره‌های در کشویی و رینگ‌های زیبای 20 اینچی از دیگر ویژگی‌های جذاب نسل هفتم آزرا هستند.
ستون C دوگانه به نسل اول هیوندای آزرا که در دهه 80 میلادی معرفی شد، اشاره دارد. بد نیست اشاره کنیم این نسل از آزرا در واقع همان نسل دوم از میتسوبیشی دیبونیر (Debonair) بود که با نشان هیوندای نیز تولید شد.  


هیوندای آزرا 2023
در نمای عقب، با فرمی ساده‌تر روبرو هستیم. چراغ اصلی هیوندای آزرا 2023 در این بخش نیز یک نوار بسیار باریک سرتاسری است. لبه در صندوق این سدان لوکس برآمدگی زیبایی دارد و تا حدودی مدل برقی آیونیک 6 را در ذهن تداعی می‌کند. نوار مشکی رنگ موجود روی سپر که امتداد خط رکاب جانبی است و همچنین چراغ شبرنگ عریض از سایر ویژگی‌های ظاهری آزرا 2023 در نمای عقب هستند.


استفاده از مواد با کیفیت در کابین
در داخل کابین، هیوندای آزرا 2023 لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از هر زمان دیگری است، ضمن اینکه در آن مهندسان بر استفاده از مواد پایدار تاکید کرده‌اند. همانند رقبای بالارده، در این سدان بزرگ‌جثه نیز کابین به نورپردازی مجهز است. هر چند به گفته هیوندای کیفیت کابین آزرای جدید در سطح بالایی قرار دارد، اما به نظر می‌رسد جنسیس G90 از این نظر دارای برتری محسوسی باشد. امری که با توجه به تفاوت در ماهیت دو برند هیوندای و جنسیس کاملا منطقی است.
از لحاظ طراحی داخلی، هیوندای آزرا 2023 تا حدودی ریشه در نسل پیشین خود دارد. برای مثال فرم داشبورد این خودرو به وضوح نسل قبلی را به یاد می‌اندازد. مثل اکثر مدل‌های جدید، پنل عریض پشت فرمان آزرای 2023 میزبان دو نمایشگر دیجیتال بزرگ است. یک نمایشگر لمسی دیگر در محل تلاقی داشبورد و کنسول میانی حضور دارد. با استفاده از این نمایشگر راننده می‌تواند به مدیریت سیستم‌ها و آپشن‌های رفاهی بپردازد.
همانند ستون C، غربیلک فرمان هیوندای آزرا 2023 نیز با الهام از فرمان نسل اول طراحی شده و دکمه‌های زیادی روی آن وجود دارد. از آنجایی که این خودرو یک مدل لوکس است، تزئینات آلومینیومی و چوبی فراوانی در داخل کابین به چشم می‌خورد. روکش‌ها نیز از چرم ناپا و پارچه ضد باکتری هستند.


پیش‌بینی‌ها از مشخصات فنی
در زمان کنونی هیوندای فقط به انتشار تصاویر آزرا 2023 بسنده کرده و از مشخصات فنی حرفی به میان نیاورده است. پیش‌بینی می‌شود طبق رسم دیرینه کره‌ای‌ها، آزرا 2023 از پلتفرمی مشترک با کیا کادنزا یا K8 برخوردار باشد. در این صورت لیست پیشرانه‌ها هم مشترک خواهد بود. اگر این موضوع درست از آب دربیاید، آزرا 2023 با یک پیشرانه هیبریدی که قلب اصلی آن را موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تشکیل می‌دهد، راهی بازار خواهد شد.
بجز این، موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر و موتور 3.5 لیتری V6 بنزینی و گازسوز، از دیگر گزینه‌های حاضر در لیست پیشرانه‌ها خواهند بود. احتمالا مدل پرچمدار آزرا 2023 با موتور V6 و سیستم چهار چرخ محرک به دست مشتری خواهد رسید. این مدل قدرتی در حدود 300 اسب بخار خواهد داشت.
در رابطه با قیمت فعلا جزئیاتی در دست نیست و برای اطلاع از آن باید تا زمان عرضه منتظر بمانیم. انتظار می‌رود این نسل از هیوندای آزرا از نیمه دوم سال آینده راهی بازار کره جنوبی شود.
انتهای پیام/
تحول در طراحی و تکنولوژی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار