رئیس مجمع نمایندگان استان در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی:

خطر محیط زیستی به علت بی کفایتی مسئولین کشور ارمنستان

1398/09/06 - 17:15 - کد خبر: 7834 نسخه چاپی

نصر: رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: به خاطر بی مسئولیتی کشور ارمنستان پساب صنعتی معادن مس و مولیبدن این کشور وارد ارس می شود که در آینده نزدیک منجر به فاجعه زیست محیطی و انسانی خواهد شد.

به گزارش نصر، قلی اله قلی زاده، رئیس مجمع نمایندگان استان ظهر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور رئیس جمهور در سالن جمهوری اسلامی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: با توجه به سخن مقام معظم رهبری آذربایجان سر ایران است، آذربایجانی ها هم همیشه ثابت کرده اند که تکیه گاه انقلاب اسلامی هستند.

وی اذعان داشت: با تمام تعریف ها، آذربایجان به تناسب جایگاه و منزلت اش در بودجه دولت جایی ندارد و دولت باید در اعتبارات استان بازنگری کنند و اعتبارات در شان مردم آذربایجان تدوین شده و به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: آزاد راه تبریز به بازرگان به سبب اهمیت بین المللی اش باید در اولویت اجرای دولت قرار داشته باشد و همچنین به توجه به اهمیت آزادراه تبریز به باکو که اهمیت اقتصادی کلانی دارد، باید شروع شود تا پتانسیل های منطقه شکوفا شود.

اله قلی زاده خطاب به رئیس جمهور گفت: ما سال هاست شاهد جان باختن هموطنان در جاده اهر تبریز هستیم که در دور اول سفر شما به استان هم مورد تاکید قرار گرفت اما هنوز تکمیل نشده است.

وی گفت: به غیر از جاده اهر تبریزهمچنان بزرگراه تبریز به سهند و میانه به بستان آباد هم نا تمام مانده است.

نماینده کلیبر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سدهای مهم خداآفرین و قیز قلعه سی که جزو پروژه های مهم است و پیشرفت 90 درصدی دارد وپنج هزار میلیارد تومان هزینه شده، اما به خاطر 250 میلیارد تومان پروژه متوقف شده است.

وی گفت: به خاطر بی مسئولیتی کشور ارمنستان پساب صنعتی معادن مس و مولیبدن این کشور وارد ارس می شود که در آینده نزدیک منجر به فاجعه زیست محیطی و انسانی خواهد شد.

اله قلی زاده اذعان داشت: تاکید می کنم که دولت و وزارت خارجه باید در این موضوع با قاطعیت ورود پیدا کند و جلوی فاجعه زیست محیطی در رودخانه ارس گرفته شود.

انتهای پیام/

خطر محیط زیستی به علت بی کفایتی مسئولین کشور ارمنستان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار