مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان مطرح کرد:

دمیده شدن روح تازه به ورزش آذربایجان شرقی

1401/07/30 - 09:30 - کد خبر: 78331 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی حدود 1251 برنامه ورزشی در بخش های همگانی، قهرمانی و فرهنگی در کل استان برگزار شد.

به گزارش نصر، پس از شیوع بیماری کرونا در جهان علل الخصوص در کشور ایران، اکثر فعالیت های ورزشی در سراسر کشور همانند سایر کشور های جهان متوقف و موجب عدم برگزاری بسیاری از رویداد های ورزشی شد. اما در مهرماه امسال برخلاف سال های اخیر که دوران تاریک ورزش ایران بود، با برگزاری رویداد های مختلف ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی روح تازه ای به ورزش استان دمیده شد.
با نادیده گرفتن فعالیت های ورزشی در ماه های اخیر سال جاری، می توان گفت مهرماه امسال یکی از شلوغ ترین ماه های چند سال اخیر در استان بوده است؛ بطوریکه علاوه بر برگزاری مسابقات مختلف داخلی، چندین رویداد بین المللی هم در استان برگزار شد که از مهم ترین آن ها می توان به برگزاری سی و پنجمین دور تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان و اولین دوره کاپ آسیایی دواتلون اشاره کرد.
در همین زمینه حبیب ستوده نژاد، مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان در گفتگو با نصر با تبریک فرا رسیدن هفته تربیت بدنی گفت: در یک ماه اخیر رویداد های مختلف ورزشی در استان برگزار شد که علاقه مند بودیم به منظور ایجاد شور و نشاط در استان چنین مسابقاتی را میزبانی کنیم. به طوریکه در طول مهرماه 4 رویداد بین المللی که شامل تور بین المللی ایران - آذربایجان، تور بین المللی مرند – ارس، دوره داوری جهانی ترای اتلون با حضور مدرسان خارجی و رقابت های کاپ آسیایی دواتلون بود، برگزار شد.
وی در ادامه افزود: در کنار این رویداد ها، مسابقات استعداد های برتر در 28 رشته مردان و 19 رشته بانوان در سطح کشور برگزار شد که استان آذربایجان شرقی در دو رشته دوچرخه سواری و ترای اتلون میزبان ورزشکارانی از کل کشور بود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه 1251 برنامه ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی در کل استان برگزار شد، خاطر نشان کرد: تمامی این برنامه در بخش های همگانی، قهرمانی و فرهنگی برگزار شد و با وجود سنگین بودن برگزاری این برنامه ها، علاقه مند به برگزاری این رویداد ها هستیم تا نشاط اجتماعی در استان افزایش یابد و امیدوارم چنین مسابقاتی را در استان میزبانی کنیم. با این وجود میزبانی از 4 رویداد بین المللی در یک ماه اخیر اتفاق خوشایندی بود باید از همه کسانی که در این زمینه تلاش می کنند، قدردانی کنم.
ستوده نژاد با بیان اینکه استاندار آذربایجان شرقی تاکید ویژه ای در توزیع عادلانه امکانات و سخت افزارهای ورزشی را کل استان دارد،گفت: در جلسه ای که به مناسبت هفته تربیت بدنی با استاندار برگزار شد ایشان علاوه بر تاکید بر توزیع عادلانه امکانات ورزشی در سطح استان، به اتمام پروژه های نیمه تمام در استان اشاره داشتند. در دور اول سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی هم پروژه هایی که پیشرفت بالای 50 درصد داشتند را به دولت انتقال دادیم و اعتبار آن تخصیص یافت. همچنین رئیس جمهور دستور آمایش سرزمینی را به ما دادند تا در شهرستان هایی استعداد خاصی در یک رشته دارند، توجه ویژه شود. همچنین برگزاری رویداد های مختلف در قالب ورزش همگانی نکته ای بود که تاکید گسترده ای در آن داشتند تا مردم برای نشاط اجتماعی پای ورزش بیایند.
وی افزود: حدود 45 طرح نیمه تمام در استان وجود دارد که برخی از آنها ملی، برخی استانی و برخی دیگر مربوط به شرکت توسعه اماکن ورزشی است. البته برخی از این پروژه ها هم به اتمام رسیده اند اما همچنان برخی نواقصی دارند که باید این نواقص برطرف شود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان در خصوص ورزشگاه یادگار امام تبریز هم اظهار داشت: پروژه بازسازی رختکن های این استادیوم تا آخر هفته به اتمام خواهد رسید و 10 میلیارد تومان هم برای تعمیر پیست تارتان اختصاص یافته است. البته هزینه هایی هم برای بازسازی سکوها، گیت ها و سرویس های بهداشتی استادیوم اختصاص یافت تا تعمیرات آنها هم در اولویت کار قرار یابد.
انتهای پیام/
دمیده شدن روح تازه  به ورزش آذربایجان شرقی حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار