در حاشیه برگزاری گردهمایی مدیران عالی هلال احمر مطرح شد

تمرکز هلال احمر بر آموزش‌های همگانی عملی و مهارت محور

1401/07/29 - 19:30 - کد خبر: 78317 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر در حاشیه گردهمایی مدیران عالی این جمعیت گفت: بر مهارتی شدن دوره‌های پایه آموزش همگانی با افزودن و رشد کارگاه‌های عملی تمرکز کرده‌ایم و اکنون در آغاز راه هستیم.

به گزارشنصر، نواب شمس‌پور روز گذشته در حاشیه گردهمایی مدیران عالی ستادی و مدیران عامل استانی این جمعیت که در شهر مشهد برگزار شد؛ پیرامون رویکرد هلال احمر برای ترویج آموزش‌های همگانی گفت: بر اساس نیازسنجی و ارزیابی‌های صورت گرفته، آموزش تئوری برای افزایش آمادگی مردم در مواجهه با مخاطرات موثر بوده اما کافی نیست. بنابراین در گام نخست چهار ساعت کارگاه عملی را به دوره پایه آمادگی در برابر مخاطرات اضافه کردیم و از ماه جاری آن را برای افزودن به هشت ساعت تئوری قبلی ابلاغ کرده‌ایم.
او تکرار و تمرین را شرط لازم آموزش‌های هلال احمر برای مردم دانست و گفت: پس از توجه به آموزش عملی نوبت به تمرین می‌رسد. تمرین در واقع آموزش عملی مستمر است. ما این رویکرد را در خانه‌های هلال متمرکز کرده‌ایم. خانه‌های هلال مراکز آموزشی کوچکی هستند که در منطقه دورافتاده‌ روستایی و مناطق کم‌برخوردار شهری، مردم را برای مواجهه با مخاطرات آماده می‌کنند.
شمس‌پور تمرکز بر گروه‌های هدف خاص را موجب تسهیل در دسترسی به عموم افراد جامعه دانست و افزود: گروه‌های هدف خاص همچون دانش‌آموزان، دانشگاهیان، سربازان، دهیاران و شهرداران را مورد توجه قرار دادیم. آن‌ها می‌توانند هم خود بیاموزند و هم به دلیل ارتباطی که با تعدادی زیادی از مردم دارند، آموزش‌ها را به سرعت به دیگران منتقل کنند.
مدیرکل آموزش همگانی جمعیت هلال احمر دسترسی همه مردم به آموزش‌ها را در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته با اهمیت خواند و گفت: پس از همه‌گیری کرونا سامانه آموزش آنلاین خادم (خانواده آماده در مخاطرات) دسترسی همه مردم به آموزش را ممکن کرد و تا امروز بیش از یک و نیم میلیون نفر دوره‌هایی را به صورت مجازی سپری و پس از آزمون الکترونیک، گواهینامه شرکت در دوره را از این سامانه دریافت کرده‌اند.
انتهای پیام/
تمرکز هلال احمر بر آموزش‌های همگانی عملی و مهارت محور خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار