سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد:

تسهیل در طرح‌های دفاعی با ایجاد دفتر تعامل و همکاری پژوهشی دانشگاه‌ها

1401/07/29 - 19:17 - کد خبر: 78315 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرایطی را فراهم کرده‌ایم که با ایجاد یک دفتر تعامل، روند همکاری پژوهشی دانشگاه‌ها با طرح‌های دفاعی تسهیل می‌شود.

به گزارش نصر، علی شمسی‌پور با تشریح این موضوع گفت: اخیرا با تعامل صورت گرفته با وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح، موافقت اولیه اعطای امریه سربازی به محققان پسا دکترا و کسر خدمت دانشجویان ارشد و دکترا که پایان نامه‌های آنان مرتبط با حوزه دفاعیست، فراهم شده است. 
 وی با اشاره به اینکه مقرر شد مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح اذن مقام معظم رهبری را برای امور اخذ کنند، گفت: برای تسهیل همکاری پژوهشی دانشگاه‌ها با حوزه دفاعی، دفتری در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود. 
 شمسی‌پور همچنین افزود: این دفتر که در برخی دانشگاه‌های بزرگ و مرتبط با حوزه دفاعی دایر می‌شود، پیگیری کارهای اداری قراردادهای پژوهشی، معافیت تحصیلی، کسری سربازی مربوط به پارساهای نیازمحور، امریه پسادکترا، امریه فناوری و سربازی را برعهده دارد. 
 مدیرکل حوزه وزارتی تاکید کرد: هدف اصلی این طرح، خدمت‌رسانی به جامعه فرهیخته دانشگاهی، صرفه‌جویی در زمان و تسهیل امور است و تنها یک کارشناس اداری در این دفتر حضور خواهد داشت. 
 گفتنی است؛ در سالیان گذشته قراردادهای همکاری پژوهشی متعددی میان وزارت دفاع و دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی برای افزایش قدرت دفاعی کشور منعقد و به اجرا درآمده است و بسیاری از دستاوردها و پیشرفت‌های حوزه دفاعی در نتیجه این همکاری است.
انتهای پیام/
تسهیل در طرح‌های دفاعی با ایجاد دفتر تعامل و همکاری پژوهشی دانشگاه‌ها ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار