امام جمعه تبریز:

اساتید حوزه و دانشگاه روایت درستی از جنگ شناختی ارائه دهند

1401/07/28 - 23:42 - کد خبر: 78288 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اساتید حوزه و دانشگاه به عنوان افراد مسلط به گفتمان انقلاب وظیفه دارند در جنگ شناختی دشمن از هر فرصتی برای تبیین روایت درست استفاده کنند.

به گزارش نصر، سید محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در دیدار اساتید روحانی دانشگاه‌های استان با بیان اینکه در تمدن غرب روایت‌ها در زمان فتنه به دنبال بیان حقیقت نیست، گفت: در تمدن غرب روایت‌ها برای چگونگی تسخیر قدرت مطرح بوده، اما این را نه در چهره حقیقی و واقعی آن، بلکه در یک قالب فریبناک و تزویر آمیز، صورت بندی کرده و به مخاطبان خود عرضه می‌کنند.
امام جمعه تبریز با اشاره به شعار اخیر زن، زندگی و آزادی؛ این شعار را روایت اول در وقت فتنه و روایت مطالبه دانست و افزود: روایت دیگر در این موضوع روایت بحران ناکارآمدی‌ها در کشور است.
وی ادامه داد: در این روایت با پر رنگ کردن بیکاری، تورم، جنگ و ستیز با جهان و تحریم، آسیب‌های اجتماعی، فساد و بی اخلاقی کشور را در یک وضعیت فوق بحرانی توصیف می کنند.
حجت الاسلام والمسلیمن آل هاشم با بیان اینکه روایت دیگر نگاه و رویکرد استبدادی است و تمامیت خواهی در مدیریت کلان کشور را عامل این بحران می داند، افزود: در این روایت سازی، این فرض حاکم است که اصول انقلاب اسلامی راه اصلاح و تحول در کشور را بسته است و جامعه را به سمت و سوی اغتشاش می‌برد.
وی اضافه کرد: روایت چهارم در فتنه اخیر این است که انقلاب اسلامی با جبهه غربی به جنگ تمدنی رسیده و این امر از جنگ نظامی به جنگ اقتصادی، سایبری، بیولوژیک و رسانه‌ای تبدیل شده و بی امان ادامه دارد تا فتحی اتفاق بیافتد.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: تلاش روایت‌های یک و دو و سه در این است که روایت چهارم را به چالش ناکارآمدی در زندگی امروز بشر متهم کرده و روایت دیگری از هویت ایرانی و توسعه و عدالت عرضه کنند و این به آن معنی است که این‌ها جبهه رسانه‌ای واحد علیه روایت چهارم بوده و خواهند بود.
وی تاکید کرد: امروز گفتمان انقلاب اسلامی در یک ستیز با گفتمان‌های رقیب، معارض و معاند درگیر شده که سخت و چند لایه است از این رو نخبگان فرهنگی روایت درست را برای مردم تبیین کنند.
انتهای پیام/
اساتید حوزه و دانشگاه روایت درستی از جنگ شناختی ارائه دهند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار