رئیس اتحادیه صنف چاپخانه داران و صنوف تبریز خواستار شد:

سرمایه گذاری نیاز صنعت چاپ استان / حذف دستورالعمل ها دست و پا گیر

1401/07/28 - 16:51 - کد خبر: 78275 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتحادیه صنف چاپخانه داران و صنوف تبریز گفت: با وجود توسعه کمی صنعت چاپ در استان ولی برای توسعه کیفی و ایجاد مجتمع های بزرگ چاپ نیازمند سرمایه گذاری کلان هستیم.

به گزارش نصر، مسعود بحریه در شانزدهمین جشنواره صنعت چاپ تبریز در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز افزود: هر تولیدی به منور رسیدن به ارزش افزوده لایق آن محصول واستانداردهای درخواستی مشتریان علاوه بر کیفت آن محصول نیاز مبرم به چاپ و بسته بندی مناسب دارد. چاپ و بسته بندی جزو ملزومات اساسی هر تولید و تجارت محسوب می شود.
وی ادامه داد: تبریز یکی از برند های تولید و تجارت کشور بوده است و نیاز های چاپی و بسته بندی این واحد ها در دهه های گذشته اغلب از تهران و کشور ترکیه تامین می شد که با همت تلاشگران این عرصه و پشتیبانی مسئولان استان سرمایه گذاری های خوبی در زمینه پیش از چاپ ، چاپ و پس از چاپ صورت گرفته است.
وی گفت: تلاشگران این عرصه با تمام محدودیت ها و تحریم های نا عادلانه تحمیلی توانسته اند نیاز های چاپی استان را جوابگو باشند و حتی توفیقاتی نیز در زمینه صادرات چه به صورت محصولات چاپی و چه به شکل چاپ و بسته بندی محصولات صادراتی به کشور های همسایه را داشته اند.
رئیس اتحادیه صنف چاپخانه داران و صنوف تبریز ادامه داد: تعداد چاپخانه های موجود در استان از نظر کمی با حمایت های تسهیلاتی و بروز رسانی می تواند جوابگوی نیاز های چاپی استان باشند ولی سرمایه گذاری در مجتمع های چاپ، بسته بندی های صنعتی و تکنولوژی جهت بسته بندی های پر تیراژ و کلان کشور و رقابت با رقبای خارجی در امر صادرات غیر نفتی امری  نیست که از آن غفلت شود و باید منابع آن در بودجه های سنواتی و برنامه های کلان کشور لحاظ شوند.
وی در ادامه با اشاره به برخی از خواسته های فعالان صنعت چاپ و بسته بندی استان اظهار داشت: استفاده از نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده تشکل ها و انتقال آن به مسئولان بالا دستی، روان سازی و شفافیت مقررات و آیین نامه ها و حذف دستورالعمل ها دست و پا گیر جهت رونق کسب و کار ها، اصلاح قوانین ضد تولید و تورم زا و بستر سازی جهت رونق کسب و کار ها، توجه به آموزش و امور کاربردی و مورد نیاز صنعت تولید و حضور نمایندگانی از تشکل ها در جلسات تصمیم گیری از جمله این درخواست هاست.
انتهای پیام/
سرمایه گذاری نیاز صنعت چاپ استان / حذف دستورالعمل ها دست و پا گیر نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار