رئیس اداره تعزیرات حکومتی مراغه؛

۲۸ نانوایی متخلف مراغه به پرداخت جریمه محکوم شدند

1401/07/28 - 12:47 - کد خبر: 78246 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره تعزیرات حکومتی مراغه گفت: با تشکیل قرارگاه تنظیم بازار نان در شهرستان و افزایش بازرسی‌ها طی هفته‌های اخیر، ۳۶ گزارش تخلف به تعزیرات حکومتی رسید که تاکنون ۲۹ مورد از آنها به صدور حکم منجر شده و ۲۸ نانوا محکوم شده‌اند.

به گزارش نصر، «کامران منصور جمشیدی» روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی افزود: تنها یکی از این نانوایان حکم برائت گرفت و ۲۸ نانوای متخلف نیز به پرداخت ۸۵۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند؛ ضمن اینکه دو مورد از این نانوایی‌ها علاوه بر پرداخت جریمه نقدی پلمب می‌شود و دو مورد هم به نصب بنر متخلف صنفی محکوم شدند.
وی با بیان اینکه ارسال گزارش‌های تخلف نانوایی‌ها به تعزیرات حکومتی ادامه دارد و عصر دیروز نیز یک پرونده تشکیل شد، اظهار داشت: هفت مورد از گزارش‌های تخلف در دست بررسی است که یا مهلت احضار آنان فرا نرسیده یا جلسه رسیدگی ناقص مانده است.
پرونده‌های تعزیرات حکومتی سه‌بار افزایش جریمه داشت
رئیس اداره تعزیرات حکومتی مراغه گفت: پرونده‌های تعزیرات طی تصویب‌نامه تعدیل میزان جرایم نقدی(مصوبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹)، مصوبه هیات وزیران در ۱۸ دی ۱۴۰۰ و جلسه ۶۹ شورای عالی اقتصاد با حضور سران قوا در ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ افزایش جریمه داشت.
«منصور جمشیدی» بیان کرد: برای نمونه تخلف عدم درج قیمت طی سال ۱۳۹۲ حدود ۹۶ هزار تومان بود که با مصوبه اسفند ۱۳۹۹ به ۲۶۰ هزار تومان رسید و اکنون ۱۰ میلیون تومان است.
وی افزود: جرائم در بند نخست جلسه شورای عالی اقتصاد که شانیت آن به دلیل تایید رهبری از قوانین مجلس شورای اسلامی هم بالاتر است، پنج برابر شد تا از بازدارندگی لازم برخوردار باشد.
وی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اقتصاد جریمه گرانفروشی در مرتبه اول که دو برابر ارزش تخلف بود، در عدد پنج ضرب شده و در حقیقت۱۰ برابر می‌شود.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی مراغه بیان کرد: جرایم تعزیرات حکومتی قبل از این قوانین بسیار ناچیز بود اما در زمان حاضر متخلفان با جرائم بالا مواجه شده و متنبه می‌شوند.
به گزارش ایرنا افزایش تقاضا برای نان لواش به دلیل برداشت محصول در باغ‌های مراغه و سودجویی برخی از نانوایی‌ها به واسطه اختلاف قیمت آرد دولتی و آزاد موجب شد تا طی هفته‌های گذشته صف‌های طولانی در مقابل نانوایان شکل بگیرد و فرماندار این شهرستان ویژه در واکنش به این مشکل اهالی، قرارگاه تنظیم بازار نان تشکیل دهد.
این قرارگاه با تشکیل جلسه در سه نوبت طی هر روز، افزایش تعداد بازرسان از دو نفر به ۳۰ نفر، افزایش ۸۰ تنی سهیمه آرد شهرستان، آغاز فعالیت ۱۰ نانوایی در نوبت بعدازظهر، کنترل مبادی خروجی شهر و ابلاغ نامه اخطار به صاحبان نانوایی‌ها، به تدریج تعداد متقاضیان صف‌های طولانی در مقابل لواش‌پزی‌ها را کاهش داد اما بازرسی‌ها همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام/
۲۸ نانوایی متخلف مراغه به پرداخت جریمه محکوم شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار