رئیس کل بانک مرکزی:

از ظرفیت سازمان شانگهای در حوزه پولی و بانکی استفاده خواهیم کرد

1401/07/28 - 12:18 - کد خبر: 78241 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل بانک مرکزی، سازمان همکاری شانگهای را دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی دانست و گفت: از ظرفیت این سازمان در حوزه پولی و بانکی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش نصر، علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌وگویی، درباره مزایای عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای در حوزه های پولی و بانکی گفت: سازمان همکاری شانگهای ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و اینکه کشورها به شکل دوجانبه یا چندجانبه بتوانند از ساز و کارهای بانکی و پولی خودشان، مبادلات‌شان را تسویه کنند، امکان بسیار خوبی است که حتما ما از این امکان استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: اقداماتی در این مورد شروع شده و در حال انجام است که ان‌شاءالله به موقع اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: به طور کلی ارتباط با همسایگان یکی از اولویت های راهبردی دولت سیزدهم است؛ برای ما مهم است که بتوانیم با کشورهای همسایه که مبادلات بازرگانی و تجاری خوبی داریم، روابط بانکی متناسب را نیز داشته باشیم.
صالح‌آبادی ادامه داد: ما این امر را به عنوان یک اولویت با ساز و کارهایی که تحریم‌پذیر نباشد، پیش خواهیم برد و این جزو برنامه‌های جدی بانک مرکزی است.
رئیس کل بانک مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که نمی‌توان همه ابعاد آن را اطلاع رسانی کرد، اما ما با کشورهای همسایه، راهکارهای لازم را برای تبادلات پولی و بانکی اتخاذ کرده‌ایم و مبادلات‌مان را در آن چارچوب انجام می‌دهیم.
پایان پیام/
 از ظرفیت سازمان شانگهای در حوزه پولی و بانکی استفاده خواهیم کرد خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار