مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی قوه‌قضاییه:

پرونده‌های بیمه به طور دقیق و سریع حل و فصل شود

1401/07/27 - 21:44 - کد خبر: 78208 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: باید به یک ساز و کاری دست پیدا کنیم تا پرونده‌هایی که با  موضوع بیمه در دادگستری‌های مطرح می‌شود به طور دقیق و سریع حل و فصل شود، بنابراین لازمه این امر آموزش این حوزه است.

به گزارش نصر، مهدی جوهری در اولین دوره آموزشی قضایی مشترک با سندیکای بیمه گران ایران با عنوان «حقوق بیمه» با حضور دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران و جمعی از قضات رسیدگی‌کننده به پرونده‌های حقوق بیمه دادگستری کل استان تهران افزود: یکی از راهبردهای مهم قوه قضاییه و معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه تخصصی کردن آموزش‌هاست به طوری که براساس سند تحول قضایی تأکید بر تخصصی‌کردن آموزش‌های ضمن خدمت سیاست قوه قضاییه است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر بیمه در معاملات تجاری نقش محوری دارد بنابراین باید به بیمه کمک کرد تا به صورت بهینه از صندوق تامین خسارت های بدنی قانون بیمه اجباری شخص ثالث استفاده شود تا در این باره سوءاستفاده‌ای صورت نگیرد.

۴۴۰ هزار میلیارد دلار خسارت حاصل تصادفات
مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: با توجه به آمار معاونت  اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، ۴۴۰ هزار میلیارد دلار خسارت از تصادفات حاصل می‌شود که به اقتصاد کشور لطمه می‌زند.
جوهری ادامه داد: بنابراین برپایه نیازسنجی در همین راستا یکی از عناوینی که در سرفصل‌های آموزشی دنبال آن هستیم مطالعه موردی (مساله محور) است تا بتوانیم در موضوعاتی که در دادگستری‌ها مطرح می‌شود و روی آن اختلاف نظر وجود دارد بررسی‌های لازم انجام شود. در آموزش‌های تخصصی به دنبال رویه‌سازی هستیم، بنابراین باید با استنباط صحیح و استفاده درست از قانون از تشتت آرا در مراجع قضایی جلوگیری کنیم.
وی افزود: اگر بتوانیم با استنباط، تفسیر و پیشینه صحیح قانون پیش برویم، اگر پرونده‌ای در چارچوب دادگستری در حوزه تخصصی مطرح شود به درستی برای آن رای صادر می شود.
مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ضمن تشکر از اهتمام همکاران برای شرکت در این جلسات، از برگزاری دوره‌هایی با مضامین یادشده در مرکز ۳۱ استان خبر داد.

صنعت بیمه در کل دنیا یک صنعت بسیار توسعه یافته است 
دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران نیز ضمن تشکر از اقدامات قوه قضاییه در دور جدید مبتنی بر راهبردهای حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در راستای خدمت به مردم افزود: خروجی این راهبردها بهره‌مندی جامعه از محصولات هم‌اندیشی در پی برگزاری دوره‌هایی با مباحث تخصصی است.
سیدمحمد کریمی اظهار داشت: مطابق صحبت‌های محمد الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و مشارکت و همکاری اداره کل آموزش قوه قضاییه اولین نشست آموزشی قضایی مشترک با سندیکای بیمه گران ایران برگزار شد.
وی گفت: به دنبال برقراری آرامش و آسایشی که در منطق بیمه  وجود دارد و براساس عقلانیت، مباحث علمی، تجربه بیش از چهار هزار سال کار بیمه‌گری در دنیا و قریب یکصد سال در ایران بنا شد اتفاقی را رقم بزنیم تا با سرمایه‌های خُردی که از مردم در قالب حق بیمه دریافت می‌شود خسارت‌های بزرگ یک خانواده، یک صنف یا یک صنعت که خیلی تأثیر گذار است را پرداخت کنیم.
کریمی بیان کرد: صنعت بیمه در کل دنیا یک صنعت بسیار توسعه یافته است بنابراین مردم در قالب قواعد بیمه‌ای به خود کمک می‌کنند و حاکمیت فقط نقش راهبری و سیاست‌گذاری را دارد.
دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران اظهار داشت: پویایی صنعت بیمه به میزانی است که یکی از پدیده‌های بسیار موثر آن صندوق تأمین خسارت‌های بدنی است که در آن مشکلات افراد اعم از خسارت دیده و مقصر حادثه حل و فصل شود.
وی ادامه داد: با همکاری مهدی جوهری مدیرکل آموزش قوه قضاییه، برگزاری جلسات هم اندیشی در کشور را با کار بیمه شخص ثالث آغاز کرده‌ایم و امیدواریم خروجی آن خدمت بی‌منت برای مردم کشور باشد.
انتهای پیام/
پرونده‌های بیمه به طور دقیق و سریع حل و فصل شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار