استاندار آذربایجان شرقی؛

امنیت سرمایه گذاری و اقتصادی استان الگو است

1401/07/27 - 21:25 - کد خبر: 78204 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیشرفت اقتصادی استان رشد محسوسی داشته است، گفت: امنیت سرمایه گذاری و اقتصادی آذربایجان شرقی بالا است و می تواند الگو باشد.

به گزارش ایرنا، عابدین خرم روز چهارشنبه در شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت، اظهار کرد: امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها بالاتر است ولی به هر حال باید واقعیت های دیگر استان و ایرادات موجود را هم مورد توجه قرار داده و آنها را برطرف کنیم. 
وی افزود: گفتمان، ادبیات و نگرش مثبت می تواند ظرفیت های بخش خصوصی در استان را فعال تر کرده و دستگاه های مختلف را هماهنگ تر کند تا توسعه سرمایه گذاری و اقتصادی بیشتر و متناسب با ظرفیت های استان انجام شود. 
خرم با بیان اینکه بخش خصوصی آذربایجان شرقی در عرصه های مختلف درخشان ظاهر شده است که جای تقدیر و تکریم دارد، یادآور شد: رونق تولید، اشتغال و رشد اقتصادی با امکاناتی که در بخش خصوصی استان وجود دارد مورد تاکید و حمایت است و این سیاست از ابتدا جزو راهکارهای رشد اقتصادی قرار گرفته است. 
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: حمایت دولت از طریق تسهیلات بانکی جزو تعهدات مسوولان است که باید عمل شود و اتاق بازرگانی محل بیان مشکلات و رفع مشکلات مختلف احتمالی است. 
وی خاطر نشان کرد: بخش خصوصی در آذربایجان شرقی سرمایه خود را به میدان آورده که به این موضوع کاملا واقف هستیم، حمایت دولت، بخش قضایی و مسوولان نظارتی استان نیز در راستای حمایت از بخش خصوصی، رونق تولید و اشتغال است.  
برای دو طرح آبی از ۵۵۰ میلیارد تومان مصوب ۲۲۰ میلیارد تومان واریز شده است 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بانک های استان در ارایه تسهیلات بالاتر، از اختیارات محدود برخوردار است، گفت: می توان تسهیلات بیشتر را در سطح کلان درخواست کرد البته مصوبات سفر رییس جمهور برای پروژه هایی که ۷۰درصد و بالاتر پیشرفت داشته اند در تمام بخش ها به رییس بانک مرکزی ابلاغ شده است، به طور مثال برای دو طرح آبی از ۵۵۰ میلیارد تومان مصوب شده اکنون ۲۲۰ میلیارد تومان واریز شده است و در بخش راه نیز ۶۰۰ میلیارد تومان تحقق می یابد. 
وی یادآور شد: آذربایجان شرقی جزو استان هایی است که بالاترین رقم ها را در مورد طرح های ناقص در سفر مصوب شده البته برخی از طرح های این استان دچار عارضه های خاص است که رفع مسائل آن کمی دشوار است اما انجام خواهیم داد.  
سرمایه گذاری در شرایط سخت بین المللی نه تنها رها نشده بلکه در آذربایجان شرقی شدت یافته است
رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این نشست گفت: میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در یکسال اخیر شگفت انگیز است و سرمایه گذاری در شرایط سخت بین المللی نه تنها رها نشده بلکه در استان شدت یافته است.  
یونس ژائله اظهار کرد: بر این اساس نقش تیم اقتصادی استان و شخص استاندار آذربایجان شرقی در برنامه ریزی منسجم و تسهیل شرایط کم نظیر است که نتایج سرمایه گذاری های فعلی در بخش خصوصی در سال های بعدی مشاهده خواهد شد. 
وی ادامه داد: آغاز سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در تبریز مرهون عملکرد خوب تیم اقتصادی آذربایجان شرقی است. 
رییس اتاق بازرگانی تبریز همچنین خواستار رفع برخی مشکلات بانکی در ارایه تسهیلات مالی به بخش خصوصی در آذربایجان شرقی شد.  
۵۰۰ میلیارد تومان برگ مطالبه از هشت مورد فرار مالیاتی در آذربایجان شرقی صادر شد
مدیر کل اداره مالیاتی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به حمایت های دولت در بخش مالیات از تولید و بخش خصوصی گفت: قانون بودجه به واحدهای آسیب دیده از کرونا تخفیف قایل شده است. 
عیسی اروج زاده اظهار کرد: امسال هشت مورد فرار مالیاتی در آذربایجان شرقی به کمک سربازان گمنام امام زمان (عج) که تاکنون مالیات نپرداخته بودند کشف شد و ۵۰۰ میلیارد تومان برگ مطالبه مالیات از آنان صادر شده است.  
انتهای پیام/
 امنیت سرمایه گذاری و اقتصادی استان الگو است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار