رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خبر داد؛

واگذاری ساختمان‌های خالی دانشگاه جامع علمی کاربردی به دانشگاه فرهنگیان

1401/07/27 - 17:57 - کد خبر: 78195 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش از افزایش ۴۵ درصدی فضاهای ورزشی درون مدرسه‌‎ای خبر داد.

به گزارش نصر، مصطفی بابایی در نشست شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه دانش آموزان حدود سه سال از آموزش‎های حضوری و شورونشاط با همسالان خود دور بوده‎اند، اظهار کرد: دوران تحصیل درمدرسه یکی از مهم‎ترین مقاطع زندگی هر دانش آموز است و ما باید در این دوران بسترو شرایطی فراهم کنیم که دانش آموزان بتوانند در فضای نشاط و شادابی مدرسه در کنار علم آموزی و مهارت ورزی انرژی خود را تخلیه کنند.
وی افزود: ارتباط و تعامل سازنده، موثر و صمیمانه معلمان و مربیان مدرسه با دانش آموزان می‎تواند در انجام این امر مهم، بسیار تاثیرگذار باشد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بر تدوام آموزش‎های حضوری و ضرورت پیگیری دقیق این موضوع، تاکید کرد.
بابایی بابیان اینکه در طول ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی، تعداد ۵ هزار و ۳۵۵ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای ساخته‌ شده است، گفت: در۹ ماه گذشته در دولت مردمی حدود ۴۵ درصد این آمار افزایش‌یافته و۱۱۷۰ سالن به فضای ورزشی درون مدرسه‌ای اضافه ‌شده است و تا پایان سال این عدد به ۲۱۰۰ فضای ورزشی خواهد رسید.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در ادامه خاطرنشان کرد: خدمت در نظام تعلیم و تربیت فرصت بسیار ارزشمندی است که باید شاکر خداوند باشیم؛ اما آنچه مهم است تلاش مضاعف و مفید در طول دوران خدمتگزاری است که مأخوذ به نتیجه و اثرگذار باشد چراکه فرصت‌ها زودگذر است.
بابایی با اشاره به‌ضرورت تعهد و مسئولیت‌پذیری در انجام وظایف محوله، تصریح کرد: با همیاری و تعامل در انجام فعالیت‌ها و دست‌یابی به اهداف؛ برنامه‌ها و طرح‌ها را به‌پیش ببریم چراکه تعلل و کوتاهی در انجام امور، نظام تعلیم و تربیت را از پویایی و پیشرفت بازمی‌دارد.
وی با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در ستاد نظارت وزارت آموزش‌وپرورش، گفت: با دستور آیت‌الله رئیسی مقرر شد تا ساختمان‌های خالی که پیش ‌از این در اختیار دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده در اسرع وقت به دانشگاه فرهنگیان واگذار شود.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در ادامه افزود: از دیگر خبرهای خوشی که رئیس‌جمهور برای آموزش‌وپرورش داشتند؛ ایجاد خوابگاه برای دانشجویان متأهل است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بابایی در پایان با اشاره به آغاز طرح توزیع شیر رایگان در مناطق کم برخوردار استان همدان، گفت: پس از چند سال که توزیع شیر رایگان برای دانش آموزان متوقف‌ شده بود، با همراهی دولت، پیگیری وزیر آموزش‌وپرورش و حمایت نهادهای دیگر اعتبار خوبی برای تغذیه دانش آموزان تصویب ‌شده است و در سال تحصیلی جاری دانش‌آموز در مناطق روستایی، عشایری، مرزی و حاشیه شهرها تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام/
واگذاری ساختمان‌های خالی دانشگاه جامع علمی کاربردی به دانشگاه فرهنگیان خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار