مدیرکل دفتر سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم؛

آیین‌نامه پذیرش محققان پسادکتری به‌زودی ابلاغ می‌شود/اعلام میزان حقوق دریافتی

1401/07/27 - 15:53 - کد خبر: 78178 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در آیین‌نامه پذیرش محققان پسادکتری که به‌زودی ابلاغ می‌شود، پیش‌بینی شده است به محققان پسادکتری معادل ۸۰ درصد استادیار پایه یک حقوق پرداخت می‌شود.

به گزارش نصر، محسن شریفی در پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد دوره‌های پسادکتری که در راستای حفظ و نگهداشت نخبگان صورت می‌گیرد، از مصوبات جلسه اخیر شورای عالی عتف است که با حضور رییس‌جمهور تشکیل شد و مصوبات مهمی داشت.
وی افزود: در آیین‌نامه، ایجاد سه نوع دوره پسادکتری را پیش‌بینی کردیم که دوره تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی، دوره فناورانه در پارک‌های علم و فناوری و دوره صنعتی در صنایع و شرکت‌های خصوصی ایجاد می‌شود.
شریفی گفت: حقوق محققان پسا دکتری شاغل در دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی، توسط صندوق شورای عتف و حقوق محققان پسادکتری شاغل در پارک‌های علم و فناوری با مشارکت مساوی صندوق عتف و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌شود.
وی گفت: پرداخت حقوق محققان پسادکتری شاغل در صنایع توسط خود صنایع صورت می‌گیرد.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی گفت: پرداخت حق بیمه و حل مشکل سربازی برای دانش آموختگان دکتری پسر از مزایای مهم ایجاد دوره‌های پسادکتری است.
شریفی گفت: برای سیاست‌گذاری دوره‌های پسادکتری یک ستاد و کارگروه مرکزی زیر نظر شورای عالی عتف تشکیل می‌شود و پیشرفت این مصوبه را پیگیری می‌کند.
وی گفت: منابع مالی اجرای این طرح در قالب صندوق عتف پیش بینی شده است و با ابلاغ نهایی تشکیل این صندوق، اجرای دوره‌های پسادکتری با قدرت آغاز می‌شود.
انتهای پیام/
آیین‌نامه پذیرش محققان پسادکتری به‌زودی ابلاغ می‌شود/اعلام میزان حقوق دریافتی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار