هیات رئیسه دانشگاه شریف:

بابت مشکلات ایجادشده برای دانشجویان و اعضای خانواده شریف عذرخواهی می‌کنیم

1401/07/26 - 16:02 - کد خبر: 78065 نسخه چاپی

نصر: هیات رئیسه دانشگاه در پی وقایع عصر یکشنبه دهم مهرماه ۱۴۰۱، با صدور اطلاعیه‌ای ضمن عذرخواهی بابت مشکلات ایجادشده برای دانشجویان و اعضای خانواده شریف، به تشریح برخی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در این زمینه پرداخت.

به گزارش نصر،‌ در این اطلاعیه آمده است: هیات رئیسه و شخص رئیس دانشگاه در طول دو هفته گذشته نهایت تلاش خود را به کار بسته و تلاش کرد تا ضمن رفع مشکلات ایجاد شده برای دانشجویان، مقامات ارشد و نهادهای تصمیم‌گیر را در جریان واقعیات حادثه قرار داده و شرایط را برای بازگشت دانشگاه به حالت عادی و حضور دانشجویان فراهم کند.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
همکاران گرامی، دانشجویان عزیز و همه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف
با سلام،
در پی وقایع ناگوار عصر یکشنبه دهم مهرماه ۱۴۰۱ در محوطه پیرامونی دانشگاه و آسیب به بعضی از دانشجویان عزیز و اساتید محترم و هتک حرمت ساحت علم و دانشگاه، هیات رئیسه دانشگاه حسب وظایف و مسئولیت خود دفاع از کیان دانشگاه و رفع آسیب‌های ایجاد شده را به‌ عنوان اولویت اصلی خود قرار داده است.
هیات رئیسه و شخص رئیس دانشگاه در طول دو هفته گذشته نهایت تلاش خود را به کار بسته و تلاش کرد تا ضمن رفع مشکلات ایجاد شده برای دانشجویان، مقامات ارشد و نهادهای تصمیم‌گیر را در جریان واقعیات حادثه قرار داده و شرایط را برای بازگشت دانشگاه به حالت عادی و حضور دانشجویان فراهم کند. اهم اقدامات انجام شده در این مدت به شرح زیر است:
۱- تلاش گسترده و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود جهت آزادی دانشجویان دستگیر شده دانشگاه و تحقق آن.
۲- جلسه با رئیس محترم جمهور و شرح اتفاقات و وقایع به ایشان و طرح درخواست‌های دانشگاه.
۳- جلسه با نمایندگان موثر تهران در مجلس شورای اسلامی، تشریح اتفاقات و طرح درخواست‌های دانشگاه.
۴- جلسه با یکی از اعضای شورای عالی امنیت ملی، شرح اتفاقات و طرح درخواست‌های دانشگاه.
۵- ارتباط با دانشجویان آسیب دیده ورودی ۱۴۰۱ و دلجویی از آن‌ها.
۶- جلسه با دو مقام ارشد امنیتی با حضور اکثریت اعضای شورای دانشگاه در دانشگاه و بیان اتفاقات و شرح جزئیات وقایع که منجر به قبول کوتاهی و عذرخواهی ایشان گردید.
۷- حضور مجدد وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه، استماع مشاهدات و نظرات تعدادی از رؤسای دانشکده‌ها.
۸- تلاش در بیان روایت دانشگاه از حادثه در سطح شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور رؤسای قوا.
۹- حضور در جلسه شورای امنیت کشور و طرح درخواست‌های دانشگاه.
۱۰- جلسه با گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی و شنیدن دغدغه‌ها، گلایه‌ها و راه‌کارهای دانشجویان.
۱۱- جلسه همفکری و هم‌اندیشی با اعضای محترم هیات علمی در اولین روز پس از حادثه و استماع مشاهدات، دغدغه‌ها و پیشنهادات آن‌ها.
قطعاً به جهت بزرگی اتفاق و حجم اقدامات و پیگیری‌هایی که لازم بوده است، کوتاهی‌هایی هم از سوی هیات رئیسه رخ داده است که به سهم خود بابت مشکلات ایجاد شده برای دانشجویان و اعضای خانواده شریف و کوتاهی‌هایی که در این مسیر داشته است، از شما عزیزان عذرخواهی می‌کند. اعضای هیات رئیسه دانشگاه امیدوارند با عمل به وظایف خود ضمن همدلی و همراهی شما اساتید گرامی و دانشجویان عزیز، دانشگاه هرچه زودتر به شرایط مناسب برگردد و بتواند همچون گذشته نقش بی‌بدیل خود را در امور آموزشی، پژوهشی و فناوری کشور به نحو مطلوب ایفا کند.
انتهای پیام/
بابت مشکلات ایجادشده برای دانشجویان و اعضای خانواده شریف عذرخواهی می‌کنیم خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار