کنایه سخنگوی دولت به انگلیس و عربستان:

فارسی بلد نیستند، شبکه فارسی زبان راه انداختند

1401/07/26 - 15:03 - کد خبر: 78057 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی دولت گفت: کشورهایی حاضر به هزینه از جیب خود شدند تا رسانه فارسی زبان راه بیندازند که اصلا فارسی نمی دانند و می‌خواهند با جنگ رسانه‌ای ما را تحت فشار قرار دهند.

به گزارش نصر، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت روز سه شنبه در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطلایی در جمع دانشجویان در سخنانی با محور اهمیت علم در دولت سیزدهم گفت: واقعیتی است که کشور ما حداقل پس از دوره رنسانس در بسیاری از حوزه‌ها مانند تکنولوژی، فن توسعه ای کشور عقب ماند.
وی افزود: بعد از تمدن اسلامی یک دوره‌ای به واسطه پیشرو شدن در حوزه علم و دانش در حوزه علم و فناوری هم جلو افتادند اما با انحراف حکمرانان و زمامداران از مسیر درست کشورهای اسلامی به ویژه کشور خودمان، از رشد صنعتی غرب عقب افتادند. حکمرانان ما برنامه ریزی لازم در پیشروی علم نداشتند و به پیرو تبدیل شدند.
سخنگوی دولت با اشاره به شکل گیری انقلاب سال ۵۷ گفت: ۴۰، ۵۰سال قبل مردم ما حرفی داشتند که باید خودمان برای خودمان تصمیم بگیریم یعنی آزادی و استقلال داشته باشیم و براساس همین شعارها انقلاب کردند و بیش از ۴۰ سال است هزینه این آزادی طلبی و استقلال طلبی اش را دارد می پردازد چراکه یوغ بندگی بر کشور ما انداخته بودند و آینده را برای ما رقم می زند.
وی افزود: ایران کشوری نبود که خود مسیر رشد را طراحی کند بلکه برای او برنامه ریزی و مسیر را طراحی می کردند هشت سال جنگ راه انداخته و همه ظرفیت های کشور را درگیر کردند و بعد جتگ رسانه ای را به میدان آوردند.
رییس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به راه اندازی رسانه های فارسی زبان در خارج از کشور، گفت: کشورهایی حاضر به هزینه از جیب خود شدند تا رسانه فارسی زبان راه بیندازند در حالی که اصلا فارسی نمی دانند و می خواهند ما را تحت فشار قرار دهند و همین قدرت‌ها ما را وجه المصالحه خود قرار دادند.
وی ادامه داد: این انقلاب یک کلام داشت که باید به خود اعتماد و اتکا کنیم و روی پای خود بایستیم که شرط آن رفتن در مسیر علم بود. البته نظری بود که برای پیشرفت باید وام بگیریم و انها دست ما را بگیرند و ما را راه ببرند و این رویکرد در ۵۰ سال گذشته وجود داشته است.
بهادری جهرمی با بیان اینکه به قول رهبر انقلاب آنها کار رایگان برای کسی انجام نمیدهند و گاو شیرده می خواهند اظهار داشت: این قدرتها در نقشه جهانی خود برای هر کشوری کارویژه تعیین کرده اند. برای کشوری گاو شیرده، کشوری دیگر گاو گوشتی و کشوری هم مرغ تخم گذار طراحی کردند.
وی افزود: اما رویکرد دولت جدید با رویکرد اقتصاد درون زا همراه است. کلید واژه دولت قبل کلیدی به نام میز مذاکرات بود اما شاه کلید گفتمان این دولت نگاه به بیرون نیست بلکه اعتماد تکیه به توان درون و ظرفیت نخبگانی و جوانان کشور است. در این رویکرد هم اعتقاد دولت علم است که علم با خود قدرت برتر می آورد که هر که علم و چراغ ندارد مجبور است به مسیری اعتماد کند که دیگری برای او طراحی می کند.
وی ادامه داد: در همین مسیر دولت برای نخستین بار در تاریخ ایران برنامه ای منتشر کرد به نام سند تحول دولت مردمی و ار جامعه علمی در هر طیف خواست حرفهای خود را بزنند و مشکلات را بیان کنند.
به گفته وی، در سند تحول مشکلاتی چون بیکاری، سیاست خارجی کاریکاتوری، کاهش سرمایه اجتماعی، فساد و تورم داریم و برای این چالش ها راهکار ارائه کرد که یک هزار و 22 اقدام در این سند تحول آمده است.
بهادری جهرمی تصریح کرد: در کشور با وضعیت اقتصادی وحشتناک روبرو بودیم که در ۱۰ ساله گذشته رشد میانگین ان چهار دهم درصد بودوی با لبخندی خطاب به دانشجویان ادامه داد: ما که حرف بزنیم نمی شنوید و کسی که ما را مسخره می کند می شنوید؛ رئیس جمهور در دیدار رهبری برای اینکه آنار را دقیق بگوید گفت چهار دهم یک درصد و این درست بود.یعنی صفر اینهمه هزینه و سرمایه چه شد برای رشد سرمایه میانگین این همه مخارج و هزینه این بود.
سخنگوی دولت با بیان اینکه حجم نقدینگی موجودر کشور در سال ۹۲ حدود ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بود، بیان کرد: در ۱۴۰۰ ابن نقدینگی به ۴ هزار و یکصد  میلیارد رسید که این یعنی بمب نقدینگی و سیل تورمی‌.این نقدینگی یک روز روانه بازار ارز، یک روز سکه، یک روز بورس یک روز مسکن می شود و قیمت اینها بالا می رود. یعنی دولت نقدینگی کشور را هشت برابر کرد و رشد اقتصادی ایجاد شده به ازای این نقدینگی تقریبا صفر بود.
انتهای پیام/
فارسی بلد نیستند، شبکه فارسی زبان راه انداختند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار