ستاری‌فرد:

زنگ زورخانه‌ای زنگ ورزش مدارس می‌شود

1401/07/26 - 12:45 - کد خبر: 78028 نسخه چاپی

نصر: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با یادآوری اینکه به دنبال این هستیم ورزش صبحگاهی را با زنگ زورخانه‌ای آغاز کنیم، گفت: تلاش داریم این ورزش باستانی را در مدارس و سراسر کشور نهادینه کنیم.

به گزارش نصر، صادق ستاری‌فرد روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح چهلمین دوره رقابت‌های ورزشی آموزشگاه‌های کشور و افتتاح ۱۰۱۷ پروژه ورزشی طرح شهید سلیمانی که در دبیرستان متوسطه اول شهید مهدی‌پور تهران برگزار شد، اظهار داشت: نهضت ملی ایجاد ۲ هزار و صد فضای ورزشی، یک نهضت و کار جهادی بود که حدود نیمی از این فضا در ظرف مدت ۶ ماه به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: این امر به لطف و مشارکت خیران، بنیادهای برکت، باران و علوی، شهرداری‌ها، دهداری‌ها و سایر دست اندرکارانی که ما را در این راه یاری کردند، به مرحله بهره‌برداری رسید.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نیاز به ایجاد یک محیط جذاب و پر نشاط در مدارس داشتیم، خاطرنشان کرد: با حمایت و هدایت وزرای آموزش و پرورش و ورزش و جوانان این موضوع پیگیری و محقق شد تا حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش رنگ و بوی تازه‌ای بگیرد.
ستاری‌فرد یادآور شد: امروز شاهد افتتاح چهلمین دوره رویدادها و جشنواره‌های ورزشی با رویکرد مشارکت طلبی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان هستیم تا هدف تقویت مسوولیت‌پذیری دانش‌آموزان محقق شود.
وی ادامه داد: در حاشیه امروز، قرار است تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت ورزش و آموزش و پرورش با مضمون ایجاد ۱۲۰۰ مدرسه دخترانه به عنوان پایگاه ورزش و همچنین تقویت ورزش دختران دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی و استعدادیابی با هدف ارتقا و توسعه ورزش ملی به امضا برسد.
ستاری‌فرد با یادآوری اینکه به دنبال این هستیم ورزش صبحگاهی را با زنگ زورخانه‌ای شروع کنیم، خاطرنشان کرد: تلاش داریم این ورزش باستانی را در مدارس و کشور نهادینه کنیم تا از طریق توسعه ورزش در مدارس بتوانیم فضای پرنشاطی برای دانش‌آموزان و جامعه ایجاد کنیم.
انتهای پیام/
زنگ زورخانه‌ای زنگ ورزش مدارس می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار