مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌ شرقی خبر داد:

بازگشت ۵۲ هکتار از اراضی ملی با ارزش پنج هزار میلیارد تومان به دولت

1401/07/26 - 11:01 - کد خبر: 77997 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: ۵۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی با اقدامات حقوقی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی به نفع دولت با ارزشی بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان اعاده شده و اسناد متصرفین ابطال شده است.

به گزارش نصر، سیروس داودی در گفتگویی ضمن تشریح عملکرد شش ماهه دستگاه متبوع خود، افزود: طی 6 ماهه سال جاری ۲۱ فقره آتش‌سوزی مجموعاً در مساحت ۱۳۷ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان با تلاش جهادی و حضور به موقع همکاران منابع طبیعی و کمک همیاران طبیعت و بسیجیان و جوامع محلی در جنگل‌های ارسباران اطفا شده است.
وی افزود: همچنین در راستای حراست از جنگل‌ها و منابع طبیعی استان با اتخاذ تمهیدات لازم، قرارداد دیدبانی حریق در جنگل‌های ارسباران با همکاری بسیج سازندگی سپاه عاشورا با به کارگیری ۷۰ نفر از بسیجیان امضاء شده است.
داودی در ادامه به عملکرد اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی در حوزه حفاظت از جنگل‌های ارسباران اشاره کرد و گفت: احداث ۳۰ کیلومتر خطوط آتش بُر در جهت پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل انجام شده و تامین و نصب ۳۶ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در جهت کاهش برداشت غیرمجاز هیزم برای تامین سوخت و ترویج استفاده از انرژی پاک توسط روستاییان جنگل‌نشین به انجام رسیده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی در ادامه به اقدامات در راستای مبارزه با آفات در جنگل‌های ارسباران اشاره کرد و افزود: مدیریت و کنترل آفات کرم ابریشم باف ناجور و پروانه دم قهوه‌ای بلوط و داروش در مساحت ۱۵ هزار هکتار و غنی سازی و توسعه جنگل‌ در مساحت ۳۵۵ هکتار از جمله اقدامات ما در حوزه حفاظت از جنگل‌های ارسباران بوده است.
داودی گفت: در حوزه اجرای وظایف حاکمیتی، طی سال جاری ۷۷۲ فقره پرونده در مساحت ۶۸۵ هکتار تشکیل شده و در ۴۰۴ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۳۱۴ میلیارد تومان رفع تصرف و خلع ید انجام شده است.
وی ادامه داد: ۵۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی با اقدامات حقوقی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی به نفع دولت با ارزشی بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان اعاده شده و اسناد متصرفین ابطال شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در بخش پایانی سخنان خود به اقدامات انجام یافته در حوزه رفع موانع تولید و تسهیل سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و گفت: شناسایی و معرفی ۳۹ ساختگاه در مساحت سه هزار و ۶۳۱ هکتار از اراضی ملی برای توسعه نیروگاه خورشیدی به شرکت برق منطقه‌ای، تخصیص تعداد ۳۱ فقره زمین در مساحت یک هزار و ۳۴۵ هکتار اراضی ملی برای اجرای طرح‌های تولیدی و رفع موانع تولید ۳۰ مورد از معادن مهم استان که چندین سال پیش به صورت نیمه فعال و یا غیرفعال مانده بودند از جمله مهمترین اقدامات در جهت رفع موانع تولید بوده است.
انتهای پیام/
بازگشت ۵۲ هکتار از اراضی ملی با ارزش پنج هزار میلیارد تومان به دولت نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار