واکنش غریب‌آبادی به اقدام تحریمی اتحادیه اروپا؛

ژست حمایت از حقوق بشر اتحادیه اروپا و پناه دادن به تروریست‌ها

1401/07/26 - 10:48 - کد خبر: 77994 نسخه چاپی

نصر: معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تحریم‌های به اصطلاح حقوق بشری علیه برخی افراد و نهادهای ایرانی، گفت: اتحادیه اروپا ژست حمایت از حقوق بشر به خود گرفته و حافظان امنیت مردم ایران در برابر اغتشاشات مورد حمایت غرب را تحریم می‌کند.

به گزارش نصر، کاظم غریب‌آبادی در واکنش به تحریم‌های به اصطلاح حقوق بشری علیه برخی افراد و نهادهای ایرانی در فضای مجازی نوشت: «در حالی که اتحادیه اروپا حقوق میلیون‌ها ایرانی را در اثر اجرای تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه رژیم آمریکا به طور گسترده نقض کرده و به تروریست‌هایی که دستشان به خون ۱۷ هزار ایرانی بی‌گناه آلوده است، پناه داده و از آنها حمایت می‌کند، متاسفانه ژست حمایت از حقوق بشر به خود گرفته و حافظان امنیت مردم ایران در برابر اغتشاشات مورد حمایت غرب را تحریم می‌کند!»
شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا شخصیت و چهار نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی، نیروی انتظامی ایران و شماری از مدیران آن را به بهانه مسائل حقوق بشری تحریم کرد.
پیش از این حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با جوسپ بورل گفته بود: جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه قوی مردمی و دموکراسی کارآمد برخوردار است. اینجا سرزمین کودتای مخملی یا رنگین نیست بلکه لنگرگاه ثبات و امنیت پایدار منطقه است.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران به چارچوب بزرگ‌تری برای همکاری اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران نگاه می‌کند، توصیه کرده بود که اروپایی‌ها با رویکردی واقع بینانه به موضوع بنگرند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز ۲۵ مهر، تصمیم تحریمی شورای اتحادیه اروپا را حاکی از تداوم رویکرد مغرضانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر برای نیل به اهداف سیاسی ارزیابی کرد و چنین تصمیمی را از اساس مردود و فاقد اثر و اعتبار خواند.
وی تاکید کرد: ملت بزرگ ایران پیش از این، اتحادیه اروپا و اعضای آن را، بدلیل بی‌عملی و همراهی با تحریم‌های غیر قانونی حداکثری آمریکا، ناقض بزرگ حقوق بشر قلمداد می‌کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با رد تمامی اتهامات وارده به اشخاص و نهادهای ایرانی، افزود: در پاسخ به اقدام امروز شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا، بزودی تحریم‌های متقابل علیه اشخاص و نهادهای ذیربط اروپایی اعمال و اعلام خواهد شد.
انتهای پیام/
ژست حمایت از حقوق بشر اتحادیه اروپا و پناه دادن به تروریست‌ها خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار