قالیباف:

هدر رفت ۶۰ تا ۸۰ میلیارد دلاری مصرف انرژی را متوقف کنید

1401/07/26 - 10:36 - کد خبر: 77992 نسخه چاپی

نصر: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی در کشور باید جلوی هدررفت ۶۰ تا ۸۰ میلیارد دلاری انرژی‌ را گرفت.

به گزارش نصر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز سه شنبه-۲۶ مهر- مجلس شورای اسلامی و پس از گزارش گزارش کمیسیون انرژی در مورد ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی در کشور در جمع بندی سخنان وزیر نفت، نمایندگان و کمیسیون انرژی گفت: مردم از دولت و مجلس توقع دارند که این موضوع حل و فصل شود. چرا که در سال ۹۳ مجلس به این موضوع پرداخته بود و در قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر در ماده ۱۲ بند الف و ب به همین موضوع مربوط به بهینه کردن سوخت و انرژی در کشور به صورت مفصل پرداخته و راهکار داده بود.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: چرا برای یکبارهم که شده به درستی این موضوع را نهایی نمی‌کنیم که قانونی که می‌تواند ما را ازاین شرایط نجات دهد،اجرا کنیم.
وی یادآور شد: آقای اوجی اگر جنابعالی و بنده به عنوان خدمتگزار مردم در اجرا و قانونگذاری این موضوع را مطرح کنیم که ۱۰درصد از صندوق یا ۸۰ میلیارد دلار از جایی دیگر برای رفع ناترازی اختصاص داده شود، آیا شما فکر می‌کنید که ۸۰ میلیارد دلار پول برای این موضوع وجود دارد؟
قالیباف ادامه داد: بنده و شما وهمه کارگران زحمت کش نفت و دلسوزان انقلاب و نظام می‌دانند که سالانه بین ۶۰ تا ۸۰ میلیارد دلار انرژی‌ها را هدر میدهیم. آیا نمی خواهیم برای این موضوع تصمیم گیری کنیم؟ چطور حاضر هستیم دست گدایی برای گرفتن پول دراز کنیم ولی حاضر نیستیم این مشکلات را اصلاح کنیم؟ بدون شک مشخص است روش های اجرایی ما یا قانون گذاری ما اشکال دارد که هنوز به این موضوع رسیدگی نکردیم.
وی تاکیدکرد: آقای اوجی، همکاران من، روسای محترم کمیسیون‌های مجلس، من و شما همه مسئول هستیم. البته خطاب من فقط دولت نیست بلکه مجموعه مجلس ودولت و خودم را مخاطب قرار می‌دهم. چرا به گونه‌ای تدبیر نمی‌کنیم که مردم که مصرف کننده اصلی هستند قدرت خرید آنها را بالا ببریم تا نسبت به بهینه کردن وسایل گاز سوز و نفت سوز خود اقدام کنند.
انتهای پیام/
هدر رفت ۶۰ تا ۸۰ میلیارد دلاری مصرف انرژی را متوقف کنید خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار