سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز:

سامانه علامت دهی قطار شهری توسط متخصصان داخلی راه اندازی شد

1401/07/25 - 14:38 - کد خبر: 77927 نسخه چاپی

نصر: سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت: یک رام قطارشهری با استفاده از سیستم سیگنالینگ ( سامانه علامت دهی ) راه اندازی شده توسط متخصصان داخلی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید.

به گزارش نصر، یعقوب وحیدکیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این رام قطار بعد از انجام تست بر مدار بهره‌برداری و سرویس‌دهی قرار می گیرد، افزود: این قطار سال گذشته وارد تبریز شده بود که سیستم سیگنالینگ آن در سال جاری توسط متخصصان داخلی نصب و راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به توان متخصصان داخلی در تامین نیازهای فناورانه قطارشهری، اظهار داشت: با توجه به اینکه تامین سیستم آن برد (سیگنالینگ) توسط شرکت بمباردیر سوئد بود به دلیل تحریم بین المللی تلاش شرکت تامین کننده جهت حضور سوپروایزر برای تست و راه اندازی بی‌نتیجه مانده بود.
سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به قرارداد خرید ۳۱۵ واگن قطارشهری توسط سازمان شهرداری‌های وزارت کشور گفت: تولید یکصد واگن چینی به اتمام رسیده و از ۲۱۵ واگن داخلی تعداد ۲۰ واگن توسط شریک داخلی شرکت پوژن شرکت ایریکو واقع در شهر ابهر تولید و به شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز تحویل داده شده است.
وی یادآوری کرد: یک رام ( پنج واگن) از این قرارداد در ۱۲ تیر ۱۴۰۰ وارد تبریز شد و راه اندازی و تست‌های اولیه آن در مهر سال گذشته به اتمام رسید که لازم بود قطار مذکور مجهز به سیستم سیگنالینگ شده و سامانه مخابراتی نیز وصل شود.
طرح مطالعه پروژه قطارشهری تبریز در سال ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی آن نیز سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در ۱۳۹۴ بخشی از آن به بهره برداری رسید که این پروژه در پنج خط شامل چهار خط اصلی و یک خط حومه، در مجموع به طول ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است.
در حال حاضر فاز ۱ و ۲ خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۱ کیلومتر از ایستگاه ائل‌گلی تا ایستگاه میدان کهن در حال بهره‌برداری است.
انتهای پیام/
سامانه علامت دهی قطار شهری توسط متخصصان داخلی راه اندازی شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار